fredag 29 oktober 2010

Snart helg, mässa & utmaningar!

Ja, imorgon bitti bär det av till Göteborg & scrapmässan! Jag har skrivit en låång önskelista & ska faktiskt fokusera på lite dyrare saker som stansar, stämplar mm samt blommor, blommor & åter blommor! Vi vet fortfarande dock inte om det blir tåget eller bilen, håller på att buda på tågbiljetter just nu..! Lite nervös att vi ska få biljetter dit men inte hem, så håll tummarna för oss! Hade ju varit lite snöpligt om vi tar tåget för att det är billigare men istället får övernatta, hi hi. Men det ordnar sig säkert!

Nästa lördag blir också en heldag, då ska jag nämligen till Ullared, ska bli så kul! Sambon snurrade in om där igår, efter möte i Göteborg. så att han också fick shoppat lite! Han gillar nämligen Ullared skarpt..! Så vid hans hemkomst satt jag i soffan, visserligen snudd på medvetslös men ville se vad han köpt & det var bl a 20 förp våtservietter, lite kläder till Nellie & sig själv samt lite förbrukningsvaror. Resten ska inhandlas av mig, har redan börjat på den listan också..! Och enligt sambon ska julavdelning vara stor & välfylld, så synd, jag som ÄÄLSKAR julen ;0)

Kortet nedan är med i två utmaningar: Wild Orchid challenge där man skulle göra ett kort i pastell och A spoon full of sugar där man skulle använda sina stansar! Sagt & gjort, mitt kort blev så här:

Med en mysig filt som bakgrund!

En av de nya Magnolia jul, papper bla Panduro & Maja design.
One of the new Magnolia christmas stamps, papers from different swedish brands.

Coloured with watercolour on 300 gr paper.

Snöstjärnor i chipboars, målade i vitt & med Glitter stickles.
Snowflake chipboards, painted white and decorated with Glitterstickles.

Flowers and a lot of glitter ;0)

Merry Christmas and A Happy new year

Icicle längst med kanterna & små stjärnor, ja dem känner ni väl igen vid det här laget?!
Around the card I decorated with icicle, the small stars I use on everything..!
Nu ska jag äta en god lunch, Spaghetti Frittatta (kokt & stekt spaghetti med tomater, skicka, vitlök, ägg & riven ost) från Viktväktarnas kokbok, mums ;0) Ha en supermysig helg, kramelikram!

1 kommentar:

Petraso sa...

underbart kort!!!!