onsdag 17 november 2010

En hel hög med utmaningar!

Efter en tuff natt med uppesittartid mellan 03 till 05 & sedan uppstigning 06.30 sover nu dottern extra hårt under förmiddagsvilan & jag passar på att kreera kort i massor ;0) Ganska mör av sömnbrist men man klarar det förvånansvärt bra ändå! Men jag förstår att det är en tortyrmetod i vissa länder, man är inte tuff när man går upp kl.03 på natten..! Jag kommer sota för det ikväll så det blir väl att plumsa i sängen vid 21... Så tidigt som man lägger sig nu för tiden har jag inte gjort sedan jag var liten?!

I alla fall, jag har hunnit med två kort (& lite tags) idag så nu är jag på bättre humör! Nedanstående kort är med i 3 (!) utmaningar: Just Magnolia, Totally Tilda samt Wild Orchid. Hos Just Magnolia skulle man arbeta efter en skiss & hos de andra två var temat "Blue Christmas" samt "Icy Christmas". Och mitt kort blev så här:

Papers from Maja design & Forma hantverk!

Magnolia stamp from Christmas collection 2010.

Warm hugs in a cold wintertime, the stamp says.

Merry Christmas! Chipboard from Panduro Hobby.


All decoration in silver, blue & white.

Snowflakes painted with silvercolour.

And three stars, my favourite decoration this year ;0)
Nu vaknade lillstrumpan så dags för lunch! Tyvärr blev Vellingblomman inställd pga för många avhopp, så det blir nästa vecka istället, ganska lagom till 1:a advent ;0)

7 kommentarer:

Susy sa...

Otroligt fint kort!
KRAM SUSY

Pernilla ~Pillan~ sa...

Superfint!! Man kan inte tro att du har sömnbrist! Så fint gör inte jag, helt utsövd.. ;-)

JD sa...

Vilket underbart kort, blir klart inspirerad att skapa ännu mer än vad jag gör redan =). Har mailat dig angående adressen.
Kram Jessica

Pysselbus sa...

Åhhh, vilka läckra kort du gör!! Här måste följas!! :-D

Det här kortet var helt underbart, känns verkligen frostigt, krispigt!

Läste lite om er dotters sovvanor och har inget att säga utom att det blir bättre!! Har två pojkar (2 resp snart 4 år gamla) och den lilla hade "vakenperioder" på nätterna som sakta ebbade ut bortåt 1 års ålder. Kan kännas hopplöst men det blir bättre! Den äldre killen har aldrig haft dessa nattliga vak men sover desto oroligare fortfarande och därmed helst hos oss. När han var 5 veckor så fick jag en pekpinne från en kollega på jobbet som sa att jag skulle börja med 5 minuters metoden för han skulle ju både somna själv och i egen säng. Kan tro att mammahjärta gav upp helt när han skrikit i en timme och han somnade utmattad i min famn... Sedan har jag läst att barn under 5 månader inte ska utsättas för 5 minutersmetoden och då bestämde jag mig för att strunta i alla "tyckare". Kan inte hjälpa det, men jag undrar om det är detta som skapat hans otrygga sömnvanor. Lillen har vi ju hanterat annorlunda och han sover som en stock de allra flesta nätter. Mitt bästa tips är att ni tillsammans hittar en variant som funkar för er alla tre! Om du vill ha ett råd från en vilt främmande "tyckare" ;-D

Ha det så bra och lycka till!

Kram
Linda

Stampin Mindy sa...

Wow, you have put so much details into this. Beautiful card.

Thanks so much for joining us at Just Magnolia this week!

Hugs, Mindy

Roberta Laliberte sa...

WOW! Such beautiful details!

Thanks for joining Totally Tilda Challenges!

xo!

Kathy sa...

GORGEOUS!! All your details are so pretty and she is just adorable!! Thanks so much for joining us in the blue challenge at WOC~
:)Kathy