måndag 27 december 2010

Mellandagar = mys!

Just nu går livet i sakta mak & vi myser ;0) Ser filmer, eldar i kaminen, äter gott & bara kopplar av! Och så är kortmakeriverkstaden i full gång ;0) Dagens kort är med i utmaningen hos Wild orchid, med temat "Rosa, vit & silver (pink, white & silver). Tycker aldrig att jag haft tid att vara med i utmaningar men det är precis tvärtom egentligen! Med hjälp av teman/färger/skisser är det mycket lättare att komma igång & spännande att se både andras & egna resultatet, man utmanar sig själv & lär sig massa nytt! Så ett av mina nyårslöften är att lära mig fler kortvikningar & använda min Cuttlebug mer! I dagarna inskaffades olika Spellbinders dies, bl a Scalloped circle large & Circles large samt Cirkle lace (den fick jag i strumpan av sambon!) så nu har jag en bra grund att stå på & inga ursäkter ;0)



Pink, white & silver! With that in mind I made
a birthdaycard for someone born in July;0)

One of Magnolias lovely stamps, papers from Prima & Pion design.

I coloured her in light pink with watercolour.

Decorations and a journaling with the month of July!

I coloured the lace with silver & attached some silver ribbon
on top of it!

Congratulations-circel from Inkido.
All over the card I added Silver stickles and butterflies ;0)
Nu ska Nellie sova middag & vi se resten av "Dansa med vargar", hej så länge!

3 kommentarer:

Shake sa...

pretty creation!!
I absolutely love the3 colors and the stamp!!!
I have this stamp and I think is sooo lovely for valentine's card!!
hugs

elsi67 sa...

Så nydelig!! Takk for at du er med på utfordringen vår hos WOC ♥

Kathy sa...

Gorgeous card! Love the pretty papers and all your lovely details! You used the colors from the challenge so nicely!
thanks so much for playing along with us at WOC.
:)Kathy