lördag 29 januari 2011

Då var det lördag...

...igen och det blir en mysig & lugn helg! Idag kom dessutom min sambo hem från en 4 dagar lång kick-off i Åre, var superskönt att få hem honom, vi har båda saknat honom! Borta bra men hemma bäst, som man säger ;0) Även om veckan gått super är det skönt när man är två om Nellie & hemmet, jag har stor beundran för alla ensamstående med barn & hem! Vi har inga planer för helgen, det blir god mat & film ikväll & imorgon handboll! Och så ska vi sätta oss & titta på alla kostnadsförslag till badrummet. Har nu fått två olika kostnadsförslag på renoveringen, men det skiljer 10 000 kr för samma arbete! Däremot blev kakel & klinker lite billigare än vi trodde, jaja, alla dessa siffror, skönt när vi valt hantverkare & drar igång! På måndag kommer den sista hantverkaren som lämnar kostnadsförslag, ska bli kul att se var han lägger sig kostnadsmässigt ;0)

Vi hoppas kunna starta i februari. De har lovat 2 veckor men jag räknar med 3 & då ska vi inte bo hemma utan hos våra föräldrar, så jag hoppas inte det drar ut längre på tiden! Det är alltid lite speciellt att "flytta hem" som vuxen individ, dessutom med egna barn, gäller verkligen att respektera varandra. Men samtidigt kan det verkligen bli supermysigt att hinna umgås ordentligt! Och dela på matlagning, städning mm, skönt! Men min pluggande lillebrors sovmorgnar är nog ett minne blott, vi får se hur det kommer att gå, ha ha. Och så är jag givetvis superorolig för att jag inte kan pyssla, får nog ta med en väska med lite material ändå ;0)

Och apropå kort så kommer ett här! Detta är med hos Sketchy colors som har en skiss jag följde samt Wild orchid "Let´s get sentimal". Hos båda kan man vinna blommor, ja tack! Det sinar ordentligt i blomlådan för tillfället ;0)


With a stamp from Lily of the valley and papers from Melissa Frances
"Kitchy kitchen" I made this card in happy colours!

Isn´t she a cutie ;0)

Live love laugh from ? & a journalingcircle of
my own design ;0)

Flowers!

And some small decorations, flowers is punched and corner from Panduro.
Nu är det snart middagsdags & sedan myskväll, I like ;0)

Inga kommentarer: