torsdag 10 mars 2011

Nyklippt & nederbörd!

Idag har jag varit hos frisören & fått klippt topparna! Dessutom är hon så klart en fena på att platta mitt burr så nu har jag en fin "hjälm" av blankt platt hår istället för mitt vanliga fågelbo på huvudet ;0) Nellie följde med & satt snällt i barnstolen & läste en bok, skönt när man kan lösa det så!

Nederbörd, ja... Igår kväll när jag körde från Viktväktarna så åskade det?! Väl inom dörren så kom världens hagelskur & täckte marken vit..! Idag har det varit snöblandat regn hela dagen & kring noll, obehagligt att köra bil då! Så resten av dagen stanna jag inomhus & drömmer mig bort om milda vindar & värmande sol.

Hos Viktväktarna igår var jag lite nervös. Trots att jag hållt mina points hade jag lagt en del av dem på onyttig choklad, därför kändes det inte som att jag gått ner så mycket. Och det hade jag inte heller, 1 hg bara (iof sig efter en stadig middag) ! Precis så att jag nådde 15 kg:s-gränsen men min konsulent tycker att det har gått för långsamt de sista 8 veckorna & gav mig bakläxa. Så till nästa vecka ska jag äta mindre godis & visa min matdagbok för henne. Så nu måste jag skärpa mig! Dessutom utmanade jag & kompisen varandra, så till nästa vecka ska det drickas en liter vatten/dag & viktminskningen ska vara kring ett kilo. Bra att någon sparkar mig i ändan, jag har nämligen nått en "comfortzone", känner mig smånöjd & trivs med mig själv, därför är jag halvmotiverad att gå ner de sista 5 kg (fast jag innerst inne vill!) Så nu får jag speeda upp tempot igen, är ju fjantigt att börja sacka när man är så nära mål..!

Idga visar jag ett kort jag själv är mycket glad i! Vet inte om det är de söta stämplarna, papperna eller färgkombon men något får mig att smånöjt nynna när jag beundrar min skapelse ha ha. Kortet är med hos Wild orchid "Anything goes" & Just Magnolia "Glitter". Och här kommer mitt bidrag!


I used two Magnolias stamps, one new and one old! Papers from
October afternoon, tag from Panduro.

The girl was my favourite in the latest kit, isn´t she adorable ;0)

Flower, glitter, feathers and butterflies. A taste of spring ;0)

And of course roses, my favourite decoration ;0)

The text means "I wish you a Happy Easter" and is homemade in my computer.
Nu ska jag fortsätta designa lite nya journalings, ha en mysig torsdag, snart är det fredag & helg! Tjoohoo!!

6 kommentarer:

JD sa...

wow vilket kort, blev glad jag också när jag såg det. Hos mig var det färgerna som gjorde det.

Therese sa...

Så lekkert kort i flotte farger. Veldig søte motiver og nydelig fargelagt. Masse lekker pynt! :)

Erica sa...

Mycket härlig färgkombo på detta kortet!! Längtar ännu mer till våren nu!

Tycker du varit jätteduktig med "Viktväkteriet", vilken karaktär du har!

Ha en fin dag! Här töar det, kanske vår i sikte snart?! ;-)

Kram, Erica

Petra/Paradise sa...

*hihi*
Alla behöver vi en liten spark i rumpan ibland ;)
Jag skulle definitivt behöva en rejäl spark där bak om jag överhuvudtaget kunde börja träna eller sluta äta såna mängder godis som jag gör.. :/

Så jag tycker du är sjukt duktig ska du veta!!

Alltså! Jag förstår att du är nöjd med detta kortet, för det är enastående fint!
Hela kombinationen av färgerna, upplägget och dekorationerna gör kortet komplett!
Hur fint som helst och du SKA vara jättenöjd med detta kortet! MUMS!
Jag håller mina tummar för dig i utmaningarna :D

KRAMISAR!

Mina sa...

wow this is so fabulous, I love the mix of colours and your embellishments are beautiful...thanks for joining in with the Just Magnolia & hAnglar challenge
Mina xxx

Susy sa...

Oj vilket super snyggt kort du har gjort!!!
Ha nu en riktigt trevlig helg!
KRAM SUSY