tisdag 2 mars 2010

BVC & MVC

blev avklarade idag! Nellie hade gått upp i vikt & längd, börjar bli stora tjejen, 59 cm & 5190 g! Hon fick även följa med mig på efterkontroll & sov nästan hela tiden. När hon vaknade blev hon väldigt ledsen för att hon inte såg mig. Man märker att hon börjar bli rejält medveten om vem hennes föräldrar är & att de bör vara inom synhåll ;0)
Efterkontrollen gick i alla fall bra & vi gick igenom alla noteringar från barnmorskorna på förlossningen, & lite om preventivmedel. Då vi gjort IVF funderade jag & sambon på att hoppa över preventivmedel men man vet ju aldrig och jag väntar gärna lite med att bli gravid igen, så det blir minipiller ändå. Undrar hur andra som har svårt att få barn gör? Känns egentligen onödigt men även om det bara skulle finnas 1% risk så kan det ju hända, naturen läser ju inte statistik ;0)
Imorgon är sambon ledig & vi ska ha en lugn dag, bl a ska vi till frisören & klippa oss. Jag skulle vilja förnya mig men avvaktar med att färga håret till jag slutat amma så det blir nog samma trygga frisyr, pagen! Och den funkar ju bra nu när man bara hinner sätta håret i svans..! Men i sommar blir det nog lite kortare & blondare, länge sen jag var blondin, kul att prova igen!
Nä, nog om det, nu ska jag sätta mina uppstämplade motiv i fina plastfickor, har hittat en helt suverän lösning, visar snart på bloggen. Dessutom var jag på Ikea igår igen & köpte fin förvaring till mina kort, visar den också inom kort! Nu ska jag ladda inför Desperate housewives, slutade så spännande sist, pirrigt!

Blir ett litet kort idag igen men snart kommer det fler foton på Nellie, ska bara ladda upp dem i datorn! Stämpeln här är en Hängel & papper bl a DCWV & Sassafras.

Det målade motivet

Inga kommentarer: