tisdag 10 augusti 2010

Matsked eller tesked?!

Sen jag var & vägde in mig på Viktväktarna i onsdags, har vi lagat mat från deras häfte. Till viss förvåning, måste jag erkänna att jag har aldrig ätit så mycket mat & god är den också! Man håller sig mätt länge & äter mindre godis (min akilleshäl). I alla fall, idag lagade sambon middag. kyckling med bulgur. Såsen bestod av bl a kokosmjölk & chilipasta. Men sambon läste fel på receptet & istället för 3 tsk slängde han i 3 msk chilipasta, ha ha ha. Det brann ur öronen på honom när han åt första tuggan & det har gått åt en hel del vatten att släcka elden med ;0) Jag behöver väl inte tillägga att min middag är utbytt mot en macka istället, men jag har skrattat så jag har ont i magen! Så detta får väl bli ett strålande exempel på vad man inte bör göra fel på i recept, hi hi. Och jag har förhoppning om att detta slår min köttgryta Bourgogne, där jag råkade ta ett 1000 kronors vin att blanda i..! Men det blev en supergod köttgryta, hi hi.


Det blir även lite ögonfägring, ett kort i marint tema!

Med en av Magnolias nya stämplar! Tycker kitet var fint men lite smalt, kanske?
Deras nya Bon voyage-serie känns lite samma, välgojrt men smalt, därför blev det bara 2 stämplar från denna serie!

Kan absolut inte alls minnas var jag köpt denna grattis-stämpel?
Journaling är från Graphic45 & band från Coop.

Lite mesh för att få struktur, är ett band från ett paket från Noa Noa.
Stjärnorna är från Stämpelgården & de har jag till mycket ;0)
Kantstansen är Martha Stewart.

Hej svej i middags-Sverige ;0)

Inga kommentarer: