torsdag 9 september 2010

Nellie 8 månader!

Idag blir vår lilla sötnos inte mindre än 8 månader! En riktig liten spjuver är hon & igår skrattade vi riktigt ihopa för första gången. Hon skulle egentligen sova men flinade sött & slängde sen nappen på golvet. Jag försökte se sträng ut men kunde inte hålla mig & började skratta. Då gjorde hon detsamma & upprepade sedan proceduren ett par gånger ;0) Så kul att upptäcka att de börjar få en egen humor!

Vi var även på 8-månaderskontroll idag & hon har gått upp ett drygt kilo på två månader, väger nu 8950 g & är 73 cm lång. Dock börjar hon få delar av min figur (långa ben) & har därför 68/74 i bodys men 80 i byxor & pyjamasar..! På BVC gjorde de även Boel-testet & kollade om hon skelade men allt såg bra ut!

Därefter hälsade vi på en arbetskamrat. Vi var sammanlagt 5 mammor & 6 barn mellan åldrarna 7 v & 4 år! Men ändå en lugn eftermiddag & det är så kul att se vad de barnen gör som är någon månad äldre än Nellie, så kan man förbereda sig ;0)

Ikväll har jag även varit på vattengympa, jättekul & lagom ansträngande, så det blir varje torsdag fortsättningsvis ;0) Nu ska jag duscha & sen inta sängläge, nedan kommer en bild på vår lilla spjuver. Ha en trevlig kväll & imorgon är det Fredag, tjoho!


Och tittar lite (konstigt) på sin pappa, hi hi.

Inga kommentarer: