torsdag 4 oktober 2012

IVF & Oktober.

Hej därute!
 
Småfunderar fortfarande på inriktningen på min blogg men kanske är den bästa versionen bara att visa delar av allt det jag är intresserad av? Pyssel, mode, heminredning, mat osv. Klurar vidare & just nu är det julmyset som kallar. Lite tidigt än men jag är SÅÅ sugen på att äta lussebullar, dricka saftglögg, lyssna på julmusik & ta fram min "lilla" kollektion av julsaker hi hi :0)
 
Har iaf köpt diverse julsaker på Scrapmässan i HGB & Magnolias julkollektion så snart snart...
 
Nedan kommer ett litet halv höstlikt kort. Nu är det ju Oktober & hösten har verkligen gjort sitt inträde med både charmiga delar & liiite mindre charmiga; blåsten, mörkret & regnet. Men man slipper åtminstone försöka dölja kurvorna i en bikini hi hi.
 
 





Idag är det ju kanelbullens dag & jag hittade en bild på fjolårets bak med familjen. Jag gjorde otaliga bullar & maken gjorde en Jättestoor! Tror jag visat bild på den ha ha. Inte den som är med på bilden åtminstone!
 
 

Och så en bild från i somras när min söta kusin förevigade oss! Jag kan riktigt höra mitt eget skratt när jag ser denna! Skrattar precis som min mamma & mormor då :0)

Och så en bild på oss nu när vi var på Kreta, det spexades för fullt & denna var en av de mer normala ;0) Lite dålig skärpa då det är en Iphone-bild men men..!


Annars fortsätter min underbara skola, älskar varje minut! Det är en fantastisk process att göras medveten de sätt man använder när man skriver. Dessutom i en lagom takt för min "blurr-hjärna".

Och så IVF-delen. Jag slutade med sprutorna i onsdags för en vecka sedan. Äggplockning i fredags, 11 fina ägg varav 8 befruktades. Men när vi kom till återföringen i måndags hade ingen delat sig. De visste inte vad det berodde på, ev hade något gått fel i hanteringen av embryona..?! Så de bjöd på försöket (klen tröst) & vi gör ett nytt försök i November.

Jag/vi har varit ledsna & arga men känner mest att det inte är lönt att älta, ibland händer saker. Vi kan inte ändra det eller påverka det, bara att blicka framåt. Vi har gjort två försök nu, ännu har jag inte fått ruva & det har inte kostat oss en krona, snudd på surrealistiskt. Men vi fokuserar på vår familj, vardagen som tickar vidare & laddar inför nästa. För syskon vill vi ha.

Nu ska jag hämta vår lilla prinsessa. Var rädda om er därute!


Inga kommentarer: