onsdag 1 oktober 2014

Maxomorra samt stickade saker!

Idag var jag i Malmö med mina föräldrar och handlade lite. Bl a blev det höstskor till mig, från sköna Ecco. De har verkligen hottat upp sin design, kommer definitivt bli fler skor därifrån! Jag var även inne på Liebling och provade Kavats ekologiska boots, tyvärr hade de inte i min storlek, men kommer titta in igen till våren. Dessutom var vi på fina Maxomorra, som öppnat sin första fysiska butik! Deras kläder är ekologiska, certifierade av GOTS & dessa söta rävpyjamasar fick följa med hem, en till varje dotter ;) Deras sortiment var verkligen härligt, fin kvalitet, ljuvlig färgbomb!
 
                                    
 
Dessutom önskade jag presentkort till tjejerna för jag föll som en fura för det här mönstret med ugglor & tänkte mig klänningen till stora dottern samt tröjan med matchande gula velourbyxor till lilla dottern ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Inte nog med det, jag har totalt snöat in på grovstickade saker till barnen (& mig själv). Gärna i härlig ull, gärna hemstickat! Har nu beställt en bok samt letat upp ett häfte & tänkte höra med mamma eller svärmor om stickhjälp! :)
 
 
Ju grövre desto bättre, om ni förstår vad jag menar. Givetvis skönt att ta på sig, men lite grovstickat, murrigt, med dova färger & grova knappar. Och så ett par söta kängor & en stickad basker till! :)
Även till mig fick det bli lite grovstickat, i form av denna härliga kofta, från Lindex!
 

Sedan innan blev det även denna långkofta i härligt ljusblått. Vad är det med hösten och denna längtan till löv, skogspromenader, koftor, kängor, tweed & manchester? Baskrar & tumvantar, varm choklad, soppor & grytor? Som en engelsk defekt gen som gjort sig påmind :)


Inga kommentarer: