lördag 10 november 2007

Massa nytt!

Hm var ska jag börja? Från början kanske :0)
Holland var jättetrevligt, fick massa inspiration & hittade mina älskade rub-ons! Men gud vad de är glada för 3D & peel off "ryser"...
Och som om inte inköpen där var tillräckliga ska jag upp till Göteborg idag med en kompis & gå på Jingel Jangel, mumma! Inköpas lite fler julsaker & de nyaste Magnolia-stämplarna, läängtar!
Hängla-stämplarna damp ner i brevlådan häromdan, kommer lägga ut två kort imorgon på dessa sötisar :0)
Och jag hoppas det blir fler kort gjorda närmsta veckan!
Nästa vecka är det endast en kurs så det borde bli lite tid över...
Kursen med cardmaking vi hade i torsdags uppskattades varmt, roligt att se alla fina kort som skapades! Vi valde att färglägga med tusch och för de som ville pröva på fanns även akvarell. Och så kom ju Trelleborgs allehanda! De fotade lite & pratade med oss & våra gäster. En otroligt positiv överraskning var att den publicerades redan igår! Mycket trevligt, så nu är det bara att se om vi får feedback på den!
Idag lägger jag ut ett par foto på vårt hem & en underbar soluppgång...
det har snöat lite inatt, kanske kommer det något på det också i veckan?

Vårt avlutade 100-åriga matsalsbord med stolar Henriksdal från IKEA.

En söt stol inköpt på loppis. Ena benet är trasigt så det passar till stilleben.

Pottskåp & gungstol inköpt på loppis. Fuskpäls samt hjärtan på tråd (som jag har några stycken av :0)

Och vår älskade skänk som köptes även den på loppis, var mörkröd från början men Niklas avlutade & målade den vit...

När jag räknar på vårt vardagsrum har våra loppismöbler (ej stolarna) gått på knappt 1000 kr, sjukt egentligen. De är ju unika, välgjorda & charmiga. Men vi som uppskattar gamla möbler tackar för det :0)

1 kommentar:

Erica sa...

Åh så fint ni har det! Har också fyndat på loppis/blocket och liknande, gillar också gamla möbler. Ofta är de mer stabila än nya möbler och otroligt mycket mer charm! Blir lite sugen på att måla om en avlutad gammal byrå vi har hemma, det är så fint med vitt!