lördag 22 september 2012

En vanlig helg efter semestrar!

Hej där ute! Ännu en tid har passerat sedan sista inlägget & det beror på att jag har varit på semester x 2. Hann gå i skolan 4 dagar innan det var dags för första resan men det har löst sig med lite disciplin & framförhållning.
 
I torsdags kom vi hem från en underbar vecka på Kreta. Vi firade min pappas 60-årsdag & tillbringade veckan med sol/bad, god mat & lite utflykter till bl a Heraklion, Knossos & några mysiga småbyar. Vädret har varit super, med 27-35 grader & sol! En perfekt avslutning på sommaren :0)
 
Förra tisdagen kom vi hem från Tyskland där vi haft en mysig weekend (lörd-tisd) i Weissenhäuser strand! Även här hade vi tur med vädret & åt bl a hämtemat på stranden en av kvällarna. Vi var även inne på deras roliga badland & jag åkte massa olika vattenrutschkanor, äventyrsbana mm. En mysig tripp för att fira min svärmors 60-årsdag!
 
Men nu har vi landat & igår invigde jag kaminen hemma, har ju verkligen hunnit bli höst. På både gott & ont. Älskar maten, kura inomhus mm men utomhus är det sådär när regent öser & vinden viner. Hoppas på några fina höstdagar!
 
Lite bilder från vår resa kommer först:
 
 
En av sju pooler & med havet nedanför. Så bada gjorde vi en hel del på Kreta :0)

Och de sötaste badhytterna hade de i Tyskland, så de var jag ju tvungen att fota.

Nyinköpta ballerina, skulle kunna ha ballerinor i alla färger, rena facisten ;0)
 Och trots noll kortmakeri har jag lite i arkivet, så här kommer ett:





Och slutligen kommer jag med en liten chocknyhet! Har länge haft tankarna på det men efter ett vykort med hotelser om att jag lurade FK (?!) & överdrev min stress har det blivit mer tydligt. Inriktningen på bloggen kommer ändras & bli mer personlig. Mindre kort, mer saker som intresserar mig nu. Men för att inte alla ska kunna läsa det kommer jag ändra min blogg (eller skapa ny om det behövs) till att bara visas för inbjudna gäster. Ni finaste nära vänner & släkt kommer givetvis få tillgång till mig fortfarande men i övrigt kommer jag vara oerhört restrektiv. Kommer göra ändringen i oktober & vill därför förvarna. Återkommer när jag vet hur utformningen blir.

Nu ska jag mysa med fina familjen, var rädda om er därute!

1 kommentar:

Anonym sa...

FY FAN vad vidrigt sjukt med vykortet. Det finn människor till allt det är tydligt. Låter som ett mycket klokt beslut. Så skönt att du har det bra och trivs med din nya vardag. Dikten var underbar och manet bilderna sagolika! Stor kram, Synnöve