torsdag 6 september 2012

Lite snabbt om mitt liv just nu!

Hej mina vänner! Viskar fram ett inlägg för här sover alla i huset & jag borde också gå och lägga mig NU, men ville bara skriva några korta rader först :0)
 
I tisdags började min kurs & jag är redan stormförälskad! I kursen ska vi lära oss olika skrivregler, hur man skriver novell, essä, krönika, journalistiska texter osv. Vi har fått läsa två böcker redan; Stephen King & Olof Lagercrantz. King har jag inte läst på 20 år (för mörkrädd) men detta är en bok om skrivkonsten, hur han går tillväga osv. Mycket intressant. Skrivit har jag alltid gjort men säkert sällan korrekt. Man kan ju inte alla reglerna. Men nu håller vi på att lära oss. Idag hade vi grupparbete där vi diskuterade fram viktiga verktyg, imorgon är det redovsning & på måndag ska vi lämna in en text om 4000 tecken på temat "Varför skriva". Intressant fråga där man verkligen får tänka efter. Jag har skrivit färdigt min & lämnat in alldeles nyss! Jag älskar att få lära mig nytt, diskutera, tänka efter & utvecklas i LUGN & RO. Och att känna pulsen av framtidstro & det där avslappande självförtroendet som bara studerande har! Träffat två trevliga tjejer (& börjar lära känna fler), det är så roligt att träffa nytt folk :0)
 
Ni märker  min oerhörda entusiasm va?! Ha ha jag är lycklig! :0)
 
Ett kort blir det, tillverkar något då & då men frågan är hur min kortkreativitet står sig mot skrivklådan under hösten? Vi får väl se :0)
 
 
Det blev en påse där man kan lägga i ett presentkort eller dylikt.






Och så vill jag visa våra fina fina äpplen, blev två fulla flyttlådor!! Mina svärföräldrar är äpple-entusiaster & tog en stor del av skörden, resten ska jag förvara i källaren & göra mums av senare :0)
I övrigt är det snart dags för resor igen, en med svärföräldrarna & en med föräldrarna, 60-årsresor på båda sidor! Visar vart en annan dag :0) Och så har Niklas börjat riva ut källaren, jisses säger jag bara, bråtet är ankelhögt! Vi funderar på gym. Eller filmrum. Eller arbetsrum till mig. Eller... ja ni förstår vad jag menar va?

Nu är det nattedags här, ta hand om er! Kramelikram!

Inga kommentarer: