måndag 8 september 2014

Halleluja... ett kort!

För en vecka sedan började mina distanskurser! Det är så roligt att läsa igen, om än tidskrävande. När Moa sover på dagen samt under kvällarna är jag en flitigt studerande Annica :)
 
Min första kurs "Informationsdesign" på 7,5 p handlar om hur man skapar information till olika målgrupper, hur en designprocess ser ut och vilka olika hjälpmedel man kan använda sig av. Jag har skriftlig inlämning varannan vecka och har 6 olika böcker att läsa, varav flertalet är på engelska, en utmaning som ammande småbarnsmamma! ;)
 
Min andra kurs "Design management" på 15 p handlar om de olika processerna en designer går igenom för att skapa en säljande produkt. Man behandlar ämnen som psykologi, olika analyser, man lär sig läsa av behov osv. Här har vi mer digitala föreläsningar med gruppdiskussioner efteråt samt lite olika studiebesök som ska genomföras. 5 böcker ska läsas igenom, om än lite enklare litteratur.
 
Båda kurserna känns otroligt intressanta och jag tycker det är skönt att de är så olika, blir en oerhört kreativ bredd! Jag har lovat mig själv att ta det lugnt i höst så minsta symptom på stress får jag välja bort en kurs. Men än så länge har det bara gett mersmak! :)
 
Nedan kommer ett... jo det är sant... ett kort! 100 år sedan sist. Har faktiskt ytterligare 3 som är klara och så tänkte jag måla stämpelmotiv någon kväll. Har ju fått mina kvällar tillbaka nu när yngsta sessan somnar 19.30 :)
 
 
 




På onsdag är det femsidig inlämning så nu ska jag fortsätta! I övrigt njuter jag av annalkande höst men även brittsommardagar så man slipper strumpor, hela skor & jacka, det är ljuvligt lagom värme nu :)

Inga kommentarer: