torsdag 8 september 2011

Oj, ett inlägg ;0)

Tänk vad tiden kan gå snabbt när man har kul! Just nu är tiden fylld med träning, Nellie-tid, Viktväktarna & myskvällar ;0) Inte en bloggrunda i sikte, men kortmakeriet sniffar jag på & tänkte faktiskt leta upp lite kul utmaningsbloggar att haka på! Och jag har redan smygstartat på julkorten, fick sådan inspiration av de fina julstämplarna mina kollegor ritat! Och apropå jobb så stormtrivs jag, en riktig toppenhöst kommer det bli ;0) Och att vi redan planerat en julpysselkväll arbetskamraterna emellan lär knappast chocka dem som känner mig! Snart glögg & pepparkakor, mums!

Och apropå mums så kommer sambon hämta sin tjänstebil imorgon, den är så fin & hade det inte varit en tjänstebil hade jag norpat den, men nu får jag nöja mig med helgkörning ;0) I alla fall, detta medför ju att vi har tre bilar, vilket känns lite onödigt ;0) Därför levererar vi vår ena bil till sin nya ägare imorgon, så skönt! Men visst känns tjänstebil lite vuxenpoäng-varning?!

Igår var vi & tittade på ett hus, sekelskifte, 200 m2, stor trädgård, tre kakelugnar & bibliotek. Och ändå ville vi inte ha det, det var slarvigt renoverat & rumsplaneringen konstig. Fast vårt hus bara är hälften så stort kändes det öppnare & mindre klaustrofobiskt, konstigt, eller hur?! Men de lär inte ha problem med försäljningen, det var 56 par & tittade!!!

Nedan kommer ett kort med glimten i ögat, varning för filurorgie ;0)






Och så håller jag på att lära mig att måla med ProMarkers/Polychromos, den s k MCP-tekniken så det kanske dyker upp ett kort snart lite annorlunda färglagd ;0)

Nu ska jag sträckläsa i en timme & mumsa på lite mörk choklad, hej så länge ;0)

2 kommentarer:

JD sa...

Vilket underbart kort, diggar filurerna var har du hittat dem? Bara en sådan vill ha sak=).
Mvh Jessica

Petra/Paradise sa...

Grattis till tjänstebilen!! :D
Ok att det kanske må vara lite vuxenpoäng i det, men ni tjänar ju faktiskt på det! Så var glada istället ;)

Kortet är supersött!
Gulligt med alla filurer som är uppradade :)
Spännande med ny färgläggning också! Ser fram emot att få se ett kort med "en testversion" :D

KRAMISAR och trevlig helg!