måndag 4 juni 2012

Back to scratch...

När man blir sjuk av stress infinner sig en oerhörd vilja att byta allt stressigt mot givande, lugnande, energigivande saker, åtminstone för min del. Och en stor del av det har varit kreativt, jag mår bra när jag i lugn & ro får kreera. Så när jag tittar i mitt bildarkiv inser jag att mitt jobb inte bara är till fördel. Man lägger all sin kreativitet på sitt jobb & ger upp de stora projekten här hemma. Visst har jag gjort kort men inte med samma känsla som under mammaledigheten. Sytt har jag inte gjort på länge, scrappen orkar jag inte med & fotograferingen är helt nedlagd. Skriver gör jag inte heller längre. Och bloggen är just nu väldigt passivt uppvaktad. Men jag tänkte ändra på det nu. Så nästa vecka ska jag gå ut & fotografera lite, det har jag lovat mig själv. Och så har jag letat upp tänkvärda citat som ska inspirera mig i mitt nya, lugna liv. Och vad passar bättre till det än några foton med naturen i fokus?

En resa på 1000 mil börjar med ett enda steg.

Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud men du kan hindra dem att bygga bo i ditt hår.

Den som tänker för länge på nästa steg kan komma att tillbringa livet på ett ben.
Och med de tänkvärda orden lovar jag att det inte ska dröja lika länge till nästa inlägg! Carpe diem :0)

Inga kommentarer: