fredag 13 juli 2012

Ligga lågt & sikta högt!

Idag blir det ett lite annorlunda inlägg, jag tänkte nämligen släppa en trevlig nyhet!

Idag, efter ett par veckors förhandlingar & fantastiskt stöd från facket (Unionen) kan jag nämligen meddela att den 10 augusti är min sista anställningsdag på Panduro Hobby!! Lite vemod men oerhörd lycka & stor framtidstro! Hur kom jag nu fram till detta då? Jo...

För 7 år sedan tyckte jag att jag fått världens bästa jobb som produktutvecklare. Dagarna var fyllda med olika kreativa arbetsuppgifter & jag fick lära mig oerhört mycket. Men de senaste åren har en del av kreativiteten ersatts med administrativt arbete,  vilket jag tyckt var väldigt ledsamt. Men så är det ju på många arbetsplatser idag, man blir effektivare & har fler arbetsuppgifter. Under min mammaledighet omorganiserades dessutom den arbetsuppgiften som jag älskade mest bort, nämligen att designa olika produkter. Tyg, presentpapper, stämplar, schabloner, scrapark, stickers & mycket mer. Jag hade då designat ca 200 artiklar för Panduro & blev oerhört ledsen. Under hösten har jag insett hur annorlunda allt blivit & när jag dessutom blev sjuk av mitt jobb kände jag att det var dags att gå. Så det har jag gjort nu. Har haft ett par otroligt lärorika år & kommer sakna alla fantastiska arbetskamrater. Men det är dags & jag känner mig trygg i mitt beslut. Nu ska jag satsa på att bli frisk, ha det lugnt omkring mig & ta tag i mina drömmar. Har så mycket jag vill göra, ska bara tillfriskna först :0)

Passar på att visa ett kort i glada färger, passande för dagen. I övrigt har jag pysslat ungefär 0% sen jag blev sjukskriven men när min uppsägning blev klar hände det något, visst är knoppen en rolig sak? Så nu har jag målat lite nya Magnolia-motiv, blir ett kort att visa snart :0)







I övrigt har min man gått på semester & just nu kretsar det mest om Svedala-rocken, dit han & kompisar går varje kväll. Jag har lugna hemmakvällar men idag kommer en väninna på ett 5 dagar långt besök så vi ska hitta på lite kul. Ikväll lutar det åt Lilla torg :0)

Och så har jag efter veckor av förkylningshosta äntligen börjat träna igen! Grym träningsvärk men mycket nöjd ändå :0) Peppar peppar, låt mig slippa fler hinder!

Och snart bär det av till Öland & Karlskrona, bara sommaren ville komma..! Ska man bo i husvagn vill det ju till att det är varmt & uppehåll. Men Öland brukar ju vara solsäkrare åtminstone, hoppas hoppas! Ska bli så skönt med lite miljöombyte :0)

Inga kommentarer: