fredag 6 juli 2012

Nellies julklappar ;0)

Visst är titeln bisarr?! Så här kommer förklaringen :0) Idag ska makens föräldrar till Ullared & undrade lite om vi behövde något. Jag har ju själv varit där ett par gånger och de är väsentligt billigare, inte minst med leksaker & barnkläder, så jag tipsade fina svärmor om lite saker bl a Pippi-huset i trä med figurer. Det är lite dumt när fina dottern fyller år i Januari, det blir ett sånt gapp mellan presenttillfällena & hon hinner växa så mycket :0) Dagens i-landsproblem kan man tycka men te x nu behövs lite sommarleksaker & då hade en födelsedag under vår/tidig sommar varit perfekt! Vi får önska oss trädgårdssaker till jul?! :0) Annars står de här högt på listan:




Nellie har en del böcker i denna ljuvliga serie & älskar dem verkligen. Det gör även jag, för de har de finaste illustrationer :0)

Nellie har börjat med rollspel & skulle behöva matservis så att hon kan "servera mat" :0)

Pippihuset, såå fint ;0)

Dockvagn till Skrållan :0)

Pippi Långstrumps mätsticka så vi kan se hur lång vår sessa är :0)

Duplo är populärt ;0)

Och så en leksaksdammsugare så att hon kan hjälpa oss att dammsuga :0)
I veckan som gått har vi lekt på lekplatsen & i trädgården & även gjort ett kort besök på stranden. Försöker aktivera Nellie & orka med själv men längtar till maken går på semester, om jag ska vara ärlig :0)

Min mamma & jag var på Fredriksdals rosdagar & tittade på ljuvliga rosor, åt god lunch & shoppade lite, bl a trädgårdsskyltar till trädgården & örter till en av pallkragarna. Det fanns plats efter att vi skördat våra underbara rädisor :0) Bilder kommer!

Nu gnäller Nellie, hörs en annan dag!

Inga kommentarer: