måndag 8 juli 2013

Sommarnjutning!

Ännu en vecka har passerat & här är det semesterkänslor! Igår var vi och badade och solade hela dagen (äääntligen strandväder!), avslutade med grillning & ett avsnitt av "Game of thrones" (så superbra!). I lördags var vi i trädgården och fixade, på kvällen blev det grillning igen, med min bror & hans tjej. I fredags shoppade vi lite & åt sedan pizza hos mina föräldrar. Så ja, lite shopping, trädgård, stranden & umgänge, vi chillar ordentligt.
 
Och det gör följaktligen att jag mår bra, lite illamående på morgnar & kvällar, men annars är det lugnt. Magen är lika stor som med Nellie i v.20, så jag går redan i mammakläder & sköna maxiklänningar. Det finns inget bättre plagg än klänningar, modeller som är empireskurna är perfekta. Med eller utan leggings så är man klädd. Till hösten ska jag beställa några mammaklänningar från Asos som jag kan kura i under den kalla årstiden. Tillsammans med några leggings & lite nya underkläder tänkte jag klara mig billigt undan mammagarderoben. Sist köpte jag vinterskor i en stl större för att ev svullna fötter skulle få plats, men de svullnade aldrig så det konceptet hoppar vi över i år. Mammajeans har en tendens att trycka precis under magen så jag har lånat två par som jag bara har någon enstaka gång & stickade tröjor klarar jag mig med, koftor á la byls är ganska flexibla :0)
 
På torsdag är det CUB, lite nervöst, men ska förhoppningsvis gå bra. I avvaktan på den undersökningen samt UL i v.19-20 är jag fortfarande lite avvaktande, men om allt går bra kan jag ju njuta hela hösten (& boa ordentligt, vill sy en massa fint: lapptäcke, vimplar, göra likadan tavlor som till Nellie, sy napphållare, påslakan, virka leksaker mm)
 
Nedan kommer ett babykort & med det tar jag lite sommaruppehåll.  
 
 
 
 
 
Ha nu en härlig sommar & semester, så hörs vi i augusti! Kram på er!

Inga kommentarer: