onsdag 21 augusti 2013

Renovering pågår!

Sedan ett par veckor tillbaka har min privata "hantverkare" (läs; man) börjat renovera i källaren. Vårt hus innehåller nämligen en källare om fyra rum på sammanlagt 60 m2 & nu när det vankas tillökning tar rummen slut på ovanvåningen. Ett sovrum till oss & två barnrum, samt ett skrymsle till hall där vi har TV & bäddsoffa, sen är det stopp. Så ett av rummen i källaren ska bli mitt nya kontor/hobbyrum!
 
 
Först ska vi putsa till väggarna, så att de blir jämnare. Därefter måla taket vitt, väggarna creme & golvet grått. Jag skulle egentligen kunna tänka mig en nålfiltsmatta, för komfortens skull. Men jag hittar inte vad de innehåller & gissar att det inte är ekologisk bomull ;0) Så därför blir det färg istället och en stor matta på golvet. En av väggarna är av tegel så jag kommer följa upp inredningen med den ruffiga stilen som är så populär nu, Industrikänsla i svart och vitt blandat med träinslag.
 
 
Granit har definitivt det rätta sortimentet så en del av tillbehören kommer jag köpa här.

Även H&M har fina saker, blir nog korgar och någon textil härifrån.
  
 
På IKEA (eller begagnade på Blocket) kommer jag köpa två vita Expedit, för all förvaring. De kommer stå på hjul för luftcirkulationens skull. Jag kommer även komplettera mitt skrivbord med ett bord mittemot & detta kommer stå på två mindre Expedit (som vi redan har).
 

 
Denna lampan eller en svart grov blir det som golvlampa.
 
Förvaring i bokhyllan blir bl a några sådana här. Måste vara luftigt då en källare naturligt innehåller mer fukt.
 
En matta i denna stilen, helst 2x3 meter så det blir mjukt att gå på och en varm rumskänsla.

 
 
Älskar att planera, förbereda och fundera till ett nytt rum, finns det något bättre? ;0) 

Inga kommentarer: