fredag 23 augusti 2013

Ultraljud & vad väntar vi?

Igår var det dags för det första rutinultraljudet & givetvis var man nervös, men också oerhört nyfiken! Skulle allt se bra ut & är det en flicka eller pojke? Man blir oerhört ödmjuk inför allt de kan se på ultraljudet: hjärnhalvorna, lillhjärnan, kamrarna i hjärtat, njurar, smalben & skenben, tår, fingrar, läppar, öron, ja hur mycket som helst. Och allt såg bra ut! Så himla skönt! Lättad, glad & lycklig!
 
Liten väger ca 160 g & är 18 cm (som alla bebisar i dessa veckor tydligen) Och så fick vi reda på att det är en flicka till vi väntar! En lillasyster till Nellie, känns jättebra (och det hade det gjort med en pojke med), blir verkligare på något sätt när man vet! Men det är ju ingen nackdel med en flicka till, samma tid på året, kan ju återanvända i princip allt!
 
Så när jag kom hem var jag tvungen att hämta babykläderna på vinden & kolla av vad vi har (det mesta) & om det är ngt litet vi behöver komplettera. Dessutom har jag hittat fåtalet plagg i affärerna som jag vill köpa, se nedan.
 
Och så har vi börjat fundera på namn, efter tio minuter igår kväll hade vi enats om fem olika, så får vi se vilket det blir... ;0) Svårast blir nog mellannamn, Nellie heter ju Madicken & nu vill vi hitta ett namn till med innebörd, från sagans värld. Hm.
 
Summa summarum, vi väntar en flicka, det börjar bli verkligt och jag är en lycklig loppa! :0)
 
 
På Lindex har de detta underbara setet, i mjukaste oblekt bomull. Body...
 
byxa...
 
... och tröja! Bodyn & byxan kommer jag köpa, tröjan är mer tveksam, de brukar ju sitta i armhålorna på bebisar?
 
Polarn & pyret bjuder på sötaste prickiga omlottbodyn...
 
med tillhörande byxa.
 
 

 
De har även detta set!

 
Med lika fina byxor!

 

Och sötaste bomullsoverallen! Polarn & Pyret är ju INTE billiga men om allt går bra är det sista bebisen för oss & då ska jag passa på att njuta! Och det är inte många nya plagg från Polarn man köpt innan så... ;0)

Och så älskar jag KappAhls serie "Newbie". Även om klänningar på bebisar är sjukt opraktiskt. Men lite därifrån blir det, nytt eller begagnat, vi får se. Tänkte köpa alla kläderna i stl 62 eller 68, så kan de användas lite längre, 56 hade vi inte länge. Nellie var ju en stor bebis & skulle chockera mig om denna lilla sessa var en 3500 g-bebis..?

Utöver detta ska jag på Folkets parks sista barnloppis på lördag & leta kläder främst till Nellie, men ngt litet bebisplagg slinker nog med. Men prio är höstkläder; regnställ, ullunderställ, överdragsbyxor & ev vinterskor samt byxor/leggings till Nellie. Sådant som är dyrt nytt, men prisvärt som begagnat. :0)

Nu ska jag & Nellie småpyssla & i eftermiddag ska jag åka till Sofiero blomsterfestival, mysigt!

Ha en härlig helg på er därute!

Inga kommentarer: