onsdag 25 juni 2014

Garden show Malmö: balkonger!

Jag, mamma & min svägerska var på Garden show i Malmö, som förutom försäljning hade en mycket trevlig utställning gällande inredning av balkonger. Det fanns en massa trevliga alternativ som jag blev inspirerad av! Nu har vi ju ingen balkong men veranda funkar ju lika bra, eller hur? Här kommer lite bilder! Hoppas där är något för er att mumsa i! :)
 

Planterat i en gammal trälåda har jag gjort innan. Men jag tyckte det var en trevlig idé med att samla örterna tätt med fina skyltar till! Och att ha örterna nära till hands när det är dags för matlagning!

Att bygga ett vindskydd/vindruvestöd i trä & järnrör ser väldigt fint ut. Kanske plantera i en stor låda?

En fin gammal hylla kan få nytt liv. Och samtidigt förvara diverse trevligheter!

En gammal trappstege med massa blommor, enkel att flytta dessutom!

Här hade de satt ett gammalt fönster, klätt med en boktapet, för att få djup & rumskänsla. Kul idé tycker jag!

Trasmattor gör det ombonat, sen gillade jag även de söta tomaterna mot de ruffiga krukorna, det är oftast kontrasterna som gör det!

Även plåtlådor kan man plantera i, en härlig färgklick dessutom! Och fin helhet att det turkosa kommer igen i mattan.


En shabby chic-plantering i mjuka färger!

Här föll jag för golvet, bordet, buren, stillebenet... Ja allt!

Och zinkkrukorna med formklippt buxbom.

Härlig färgklick!

Sandlåda på balkongen, pallkragar kan man verkligen ha till mycket!

Söta fågel- & insektsholkar.

Och så fint byggt på höjden, ger härlig grön känsla men tar liten plats, kan det bli bättre när man har begränsad yta?
Har även bilder från deras trädgårdsideér, kommer i nästa inlägg :)

Inga kommentarer: