lördag 19 juli 2014

Att önska till trädgården & semestermys!!

Hej därute, hoppas ni har det bra & njuter av sommar & sol!

Här är det ganska bra speed, har pressat in lite umgänge med kompisar vi inte träffat på länge, jag har varit & hälsat på en kär barndomsvän i Stockholm några dagar (shopping, bebismys, härligt snack & goda luncher), "vi" (läs: min man) har börjat på trappan & igår var vi med båda våra familjer på Bakken! Det blev femkamp, Nellie & hennes kusin åkte massa karuseller, vi vuxna åkte några karuseller & så spelade vi på lyckohjul. Åkte hemifrån 10.00 & var hemma 23.00, härlig heldag! Moa sov dock inte så bra (precis bytt till sittvagn) så idag har hon sovit 2x2 timmar sedan 8 imorse! Det skulle vi kunna vänja oss vid istället för de traditionella halvtimmarna hit & dit ;0)

Men över till lite trädgård igen! I onsdags var jag & Lina på Rosendahls trädgårdscafé på Djurgården (för övrigt många fina hus)! Mysigt ställe med odlingar, försäljning & ekologisk mat! Jag köpte stora odlingspinnar som ska stå i pallkragarna, men fick i övrigt hålla igen (hade endast handbagage på flyget).

Något jag dock inte såg, var nedanstående smarta saker, som jag tidigare i somras adderade på min önskelista! Den översta fann jag på Garden Show, den understa finns på Affari (butik i Stockholm) Mycket bättre val än de fågelfarliga nät man nu tvingas dölja jordgubbarna i. Fina är de med, inte minst de vita! Blir nog till att önska sig några sådana i födelsedagspresent..!

Fanns både med nät & PVC-plast som hölje. Nät är det självklara valet för mig då, PVC är verkligen en plast att undvika så långt som det bara går..! Finns hos Sneckenströms ekohandel! 455 kr är det facila priset.

 
Men så hittade jag även dessa. Ljuuuvligt vackra men hoppsan vad dyra!! Inte ens jag har varit så snäll! ;0) Bygga själv av gamla fönster kanske?

Inga kommentarer: