onsdag 6 augusti 2014

Åter från semestern!

Ja, nu har vi haft två fantastiska veckor i husvagnen! Första veckan var vi i Karlskrona, andra tillbringades på Öland! Mycket sol & bad pga värmeböljan, någon liten utflykt. Kan t ex varmt rekommendera Stora Rör på Öland. Nere i deras hamn ligger ett stenugnsbageri som är med i White Guide, de hade mumsiga mackor & suveräna kardemummabullar! Jag har även handlat lite småsaker, mest begagnat rostfritt till köket, lite begagnade kläder till barnen & så gjorde jag även ett besök hos den ekologiska butiken Lotus Eco i Karlskrona! Annars har vi mest umgåtts med familj & vänner, vilat, strosat & solat.
 
Och så ett litet tips till nästa sommar som heter jumpsuits! Har handlat några till Moa (nu stl 68) och de är så praktiska. Lika fina som klänningar men sitter på sin plats, istället för alla klänningar som kasar upp. Har botaniserat några begagnade till nästa sommar redan, bl a de här fina från Newbie!
 
 


Sedan hemkomst från semestern har vi packat upp, städat, jag har börjat baka till Moas namngivning (60 personer kommer!), jag har skrivit lite om kemikalier och så har jag handlat lite ramar på Ikea, vi har ett par fina planscher som legat & tittat på mig ett tag. Visar dessa en annan gång, nu ska jag umgås med familjen! Tjingeling!

Inga kommentarer: