lördag 21 december 2013

Lucka 21: Ängla-kort & flytt av möbler!

Nu är det verkligen nedräkning till julafton, tycker december har gått rent för snabbt?! Det måste vara åldersrelaterat att man gillar månaden innan julafton bäst? Julklappar & Kalle Anka i all ära, men det är myset, lugnet & stämningen man vill åt?
 
I lucka 21 har jag fina änglakort att visa, apropå stämning. Men ljuset, ack ljuset. Har väntat på att solen ska titta fram en timme så att jag kan fotografera, men nä, december har verkligen varit grått och utan sol. Hoppas ni får en hint i alla fall! :0)
 
 




Idag kommer elektrikern och sätter belysning i källaren och det är den sista saken innan vi kan flytta ner arbetsrummet helt & hållet! Ser verkligen fram emot att inviga mitt nya arbetsrum, det är luftigt, ljust (för att vara källare) & har massvis med förvaring!

Idag ska vi flytta ner alla småsaker  och småmöbler & imorgon hoppas jag vi får bärhjälp med mitt skrivbord, sen är det på plats! Idag ska även maken bära upp spjälsäng, vagga & gungstol så att jag ÄÄÄNTLIGEN kan få börja fixa i barnrummet, otålig som en barnunge! Boandet & rastlösheten behöver bli motat med uppgifter ;0)

Idag går jag in i vecka 36 och nu börjar det bli tungt, svårt för att sova, ligger vaken ett par timmar per natt, har ont när jag vänder mig i sängen, fogarna är inte fogliga längre & lillans huvud ger ordentligt tryck neråt och hon trycker även på nervändarna så att det känns som knivar i underlivet ibland. Jag vaggar sakta fram & saker tar längre tid. Så ja, jag räknar verkligen ner. 34 dagar kvar till BF! Längtar att få träffa vår flicka, samtidigt som jag (så klart) är lite orolig inför förlossning, ev igångsättning & att allt ska gå bra. Men inget man kan påverka så bara att vara bra förberedd & göra sitt bästa! ;0)

Nu ska jag dirigera maken på vinden & med bärandet, ha en härlig lördag!

Inga kommentarer: