torsdag 15 januari 2009

Med nytt bord?!

I vårt vardagsrum har vi ett sött litet matbord, avlutat & med så respektfull ålder att det inte är ihopsatt med spik/skruv! Men (tyvärr finns det ett men...) det är lite för högt & lite för smalt mellan bordsbenen, man får knappt in två stolar på långsidan... Så vi har beslutat oss för att bli med nytt bord & har spanat lite. Mio har bra sortiment men lite väl dyrt kanske? Vi är ju vana vid loppispriser ;0) Och vips så fick vi ett tips på att släktingar till sambon som bor i ett underbart 20-talshus, ska flytta till modernt & inte vill ha kvar sitt matbord! Och idag var vi & tittade och jag tror minsann att det är perfekt?! Inte för stort men ändå så att man kan sitta 10 pers utan större problem. Så det är inte omöjligt att ni inom ett par veckor får titta på det via bloggen! Skönt om det löser sig så lätt, slipper montera mm. *studsar av glädje*. Något som även ger en extra studs är den annalkande helgen, inget radikalt inplanerat utan "vi" (bäst att skriva så för husfridens skull, jag gör inte så mycket om jag ska vara ärlig...) fortsätter renovera, just nu är det mitt f d pysselrum som ska göras vid, sambon river tapeter, spacklar, slipar, väver o s v, måste bara säga hur stolt jag är, han har blivit grym under de två åren vi bott i hus! I alla fall, när väggarna är klara är det dags för att ta fram det gamla trägolvet, såg lovande ut men håll tummarna, man vet aldrig innan man sett hela! Älskar att återställa vårt hus & göra det "shabby chic", usch vad jag inte gillar när man förstör gamla hus med heltäckningmattor, gräsliga tapeter (eller vad säger ni t ex om svampat ljusblått?!) o s v. Smaken är som baken men ni vet ju åt vilket håll min bak/smak går, hi hi. Nedan kommer även ett kort som är lite shabby chic, har fått faiblesse för vackra bokmärke, me like mucho! Hörs snart igen!



4 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon,
ett fantastiskt fint kort, jag ska nog också köpa bokmärken!
//Malin

Gertrud sa...

Vilken inspiration att använda sina gamla bokmärken. Jättefint kort. Kram Gertrud

Petraso sa...

-detta kort är ju helt fantastiskt!!!! Wow va läckert!!!

´Åh va kul med ett nytt matsalsbord!nyfiken!!

Anonym sa...

Vad bra att det löste sig med matbordet, håller med om att det inte är billigt på Mio.. där köpte vi vårat matbord för några år sedan och till det priset vi betalade får vi nog inte byta det under denna livstid.. ;-)

Gillar dina bokmärkeskort, skulle vara kul att testa.

Kram, Erica