onsdag 17 augusti 2011

Ny vecka nytt liv ;0)

Ja, då har det gått tre dagar & en kort summering är väl att Niklas gillar att vara pappaledig, jag gillar att börja arbeta & Nellie har åtminstone gillat första dagen på dagis ;0) Den längre versioner låter så här:

Jag tycker det är kul att vara tillbaka på jobb, att träffa alla, att få utmaningar att jobba med & inte minst, pyssla! Men jag inser också att mycket har förändrats, jag börjar på 20% kunskapsnivå & min hjärna är inte van vid att få hinkvis med information ;0) Så det har blivit lite tidigare kvällar & i måndags höll jag på att missa träningen när jag "blundade" en stund (läs: toksov!)..! Jag är glad att jag arbetar 80% så att jag inte är för trött & att jag hinner umgås med Nellie på eftermiddagen, lagom start!

Sambon njuter i mängder & jag undrar om han inte kan tänka sig att bli hemmaman?! Jag ska bara dubbla min lön först! Men annars hade jag inte haft något emot det ;0)

Nellie var på dagis (med Niklas) två timmar idag. Hon hade varit blyg en kort stund, typ 10 minuter, därefter hade hon sprungit omkring i sina gummistövlar, lekt med Nalle Puh-saker, ringt farfar på låtsasmobilen & försökt pussa en kille..! Ha ha that´s my girl ;0) 

Och så kommer det utlovade kortet, en liten honungssöt historia, om man får lov att ordleka lite ;0)








Idag var jag på Viktväktarna, hade gått upp 1 hg så då kan man väl säga att "stå still"-metoden fungerar bra?! Imorgon efter jobb ska jag förnya mitt pass & sedan gå till tandläkaren, smärta & utgifter m a o ;0) Kanske hinner jag smyga in ett litet klädesplagg, ja ja vi får se ;0)

1 kommentar:

JD sa...

första dagarna tillbaka på jobb kan vara lite tuffa, du tar dig igenom dem det är jag säker på. Hihi ja det ska ju börjas i tid med pussandet.

ha en fortsatt bra vecka.