söndag 28 augusti 2011

Söndag igen ;0)

Ja, då lägger man ännu en vecka till handlingarna! Och nu börjar bitarna falla på plats. Nellie trivs på dagis & vi tycker allt verkar super, i synnerhet fröknarna är underbara; trygga, kunniga, glada & varma människor, jag tror Nellie får en toppenhöst! Även jag har börjat finna mig tillrätta & det känns som om man  aldrig varit borta ;0) En hel del har man glömt, en hel del kommer man ihåg & en hel del är nytt. Så en liten inkörsperiod har det blivit. Men jag har fått så roliga uppgifter, det kunde inte börjat bättre. Och att arbeta 80% är underbart,som t ex i fredags. När klockan var 16 hade jag hämtat Nellie, handlat mat, varit på Apoteket samt lekt en stund på lekplatsen, timmarna på eftermiddagen är verkligen mysiga. Och nu när jag saknar Nellie så under dagarna vill jag verkligen spendera varje sekund med henne ;0) Jag har fortfarande lite separationsångest, men det är en stor omställning att vara delaktig 100%, varje timme, varje dag, till att få en summering vid dagishämtning. Det känns konstigt att hon nu börjar ett nytt kapitel i sitt liv där jag inte är med. Men det är ju en del av en naturlig process, eller hur? Så jag kommer vänja mig! Och egentiden på jobb klagar jag inte över ;0)

Och apropå egentid så var vi på rolig fest igår, jag dansade MYCKET & drack inte (mer än vatten) så det blev nästan som ett träningspass, ha ha. Men vi hade mycket trevligt! Och nu sitter jag i soffan, gör mig redo för barnloppis & sedan hämtning av Nellie. Därefter blir det en lugn eftermiddag, så som det ska vara på söndagar, tycker jag ;0)

Nedan kommer ett nytt kort, färgglatt som få, men man får passa på så länge "sommaren" fortfarande har en chans att leverera lite sol & värme ;0)



Ett easel-kort med papper från bl a Pink Paislee, Magnolia & Pion design! Notera grisen ;0)




1 kommentar:

Petra/Paradise sa...

Skönt att det verkar funka bra på dagiset för lilltösen. Men jag hade blivit förvånad om det varit annat :)
De finner sej så bra de där små liven :)

Vilket härligt kort du gjort!
Färgsprakande som tusan men så läckert! :D
Å söt vikning också :)

Ny trevlig vecka på dej!

KRAM Petra