söndag 30 oktober 2011

Julledighet!

Ja, det sitter vi & planerar i soffan just nu! Och sämre jul får man leta efter, 8 dagar semester för att knyta ihop säcken, det blir svårt... Nellies förskola stänger mellan den 27:e dec - 5:e jan & alternativet är en annan förskola i byn. I nuläget vet jag inte om någon av Nellies fröknar jobbar eller vilka barn som ska vara på förskolan i mellandagarna men utgångspunkten för oss är i alla fall att Nellie inte ska gå på den andra förskolan. Så nu ska vi "ragga" barnvakter i veckan ;0) Jag ska försöka vara ledig 2 dagar per vecka, då är det prefekt med mammadagar!

Men över till annat! Igår var vi med härliga vänner på Victoria-teatern & såg "Gaby and the guns". Det mysiga med Victoria-teatern är att de har s k "picknick-konserter" så vi åt middag på restaurang & sen hade vi mumsig ostbricka till konserten. Musiken var super & kvällen mycket trevlig! Vet inte om jag berättat det men när sambon fyllde år i år köpte jag inga saker utan hade istället satt ihop tre kvällar med olika upplevelser. Så på torsdag ska vi se Özz Nujen m fl på La Couronne (restaurang), ska också bli supertrevligt, vi hoppas på många skratt ;0)

Och idag har vi varit på Fars hatt (restaurang utanför Ystad) för att fira min farbror & hans fru. På menyn stod riktigt mumsig husmanskost, fläskpannkaka med bacon & kantarellköttfärslimpa med potatis, jag njöt av varje tugga ;0)

Och så över till dagens kort som verkligen går i kitschens tecken. Med Tilda-motiv & glada färger gjorde jag några enkla men sprakande kort! Och här kommer de:







Nu ska jag lägga ut lite saker på Tradera, sen ska jag bädda ner mig med min bok & bara njuta av söndagens sista timmar ;0)

Inga kommentarer: