söndag 6 november 2011

Lite sömn & mycket jul..!

I onsdags var jag & tränade, men trots att jag tog samma vikter som vanligt var jag helt slut efter passet. På torsdagen allt bra men på eftermiddagen började jag frysa, få frossa & få kramper i magen. Trodde först det var feber men det var en hederlig magsjuka som levde runt med mig hela natten...Dessutom lyckades Nellie vakna vid 24 & höll sedan Niklas uppe till 05, så hela familjen var uppe den natten. I fredags skulle jag åkt till mysiga Utrecht på mässresa, men fick kasta in handduken & lufsa omkring i pyjamas här hemma. Och jo, lite synd om mig var det allt ;0)

Även inatt vaknade Nellie vid 24, men somnade om i vår säng till 04 då hon ansåg att det var morgon! Vid 06 somnade hon om & sov två timmar. Detta medförde att vi inte fick henne i säng efter lunch (hon brukar sova 1 1/2 h då) trots idoga försök inkl en promenad med vagnen. Istället slocknade hon helt utmattad i min famn vid 18 men då vågade vi bara ge henne en halvtimme...

Så med andra ord är det just nu en trött familj som härjar här hemma. Har läst lite på internet & kan åtminstone trösta mig med att vi verkligen inte är ensamma ;0) Nu har jag & sambon enats om att göra små ändringar i våra rutiner, håll tummarna för resultat! Ska sanningen fram har vi inte orkat köra "Sova-hela-natten" konsekvent & kommer inte börja med den igen, Nellie känns för stor. En av de vanligaste orsakerna till sömnsvårigheter hos småbarn är att de har svårt att somna om själv, det kan vi skriva under på så det får vi jobba på. Och när det sitter ska vi lära Nellie när det är "morgon" här i huset (inte kl.05 då alltså!). Jaja, denna sömnbrist, känns som den styr hela livet ibland :0(

Och så över till något mycket roligare, ett julkort! Jag har börjat räkna ner, julpyssel i måndags, jultidningar att läsa, julkort att göra & första julklappen inhandlad, nu börjar jag känna igen mig själv ;0) Detta kort fick vara med & leka hos Magnolia Stamp Lovers med temat "Christmas".






Och så följer jag "Drömmen om ett barn" med våra fina vänner Anna & Anders, jag grät floder när jag såg reprisen på torsdagens program. Nu är det ett år sedan deras missfall & det blev stor skillnad att se det "live" gentemot att vara en stödjande vän som fått saker återberättat för sig. Jag, som beundrat dem för att de till slut lämnade IVF-karusellen (men ändå undrat om jag kommer orka göra samma sak om vi hamnar i den situationen när det gäller ett andra barn) kan idag stolt säga att de människor de är idag visar att de tog helt rätt beslut. Glädjen är tillbaka & de kommer bli världens bästa föräldrar när deras flicka/pojke kommer till dem. Jag hoppas att jag orkar ta samma beslut om vi hamnar där, tänk att vänner i värsta motgångar ska visa vägen för oss som fick ett första lyckligt IVF-slut. Men att de är guld värda, beslut eller inte, behöver jag väl inte tillägga?! Och därför värmer det så oerhört i hjärtat när jag läser alla fina kommentarer de fått på Annas blogg som du hittar här.

Nä, nu ska jag fortsätta rita ljuvliga saker i min dator. Vet inte hur mycket jag berättat men jag har designat nästan 200 produkter för Panduro under mina 6 år som jag jobbat där. Efter en omorganisation under mammaledigheten förlades den arbetsuppgiften till andra, vilket jag sörjt mycket. Men att sluta designa finns inte på kartan så jag har fortsatt rita. Så får vi se vad framtiden bär i sitt sköte för mig ;0) Men jag njuter av varje sekund av underbara Illustrator, det är åtminstone en sak som är säker!

Och just det, lite julklappstips till Nellie kommer i nästa inlägg ;0)

Hörs i veckan, kram!

Inga kommentarer: