söndag 27 november 2011

1:a advent ;0)

Imorse tassade jag upp 06.15, pigg & utvilad efter ännu en lugn, skön natt (fjärde i rad!). Maken & dottern sov fortfarande så jag satte på julmusik, tände ljus & kreerade lite julkort, älskar orörda, stillsamma morgnar ;0) Vid 07.45 väckte jag resten av familjen, sen åt vi en mysig adventsfrukost. Niklas fick en bok av mig igår så vi satt på varsin sida av bordet & läste böcker, Nellie tittade på Pettson. Sen satte jag upp det sista av adventsbelysningen & bara mös. Perfekt lugn morgon!

Därefter har vi packat, packat, packat, pressat ihop väskorna & ska snart äta middag bestående av lite rester, lite nytt. Jag väljer att kalla det buffé ;0)

Imorgon 04.30 hämtar taxin oss & sen bär det av (om bara vädret tillåter). Pratade med min familj igår (de landade i torsdags) & allt låter underbart, ser SÅ fram emot sol, bad & bröllop ;0)

Nedan kommer lite adventsstämning, med bilder från adventsstaken från ifjol, den ser nämligen likadan ut i år ;0) Och sluta inte komma på besök, jag lovar fortsätta blogga "over there" ;0)

1:a ljuset i advent.


Och så hittade jag en fin dikt, så passande idag!

När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla människor glädjas
att fira få advent

När andra ljuset brinner
är snart Lucia här
Hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär

När tredje ljuset brinner,
vi juleklappar syr
och vi bakar kakor
och har ett fasligt styr

När fjärde ljuset brinner,
vi hämtar julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan


Hoppas ni alla får en mysig vecka, vi hörs över nätet ;0)

1 kommentar:

Susanne sa...

Vill önska dig en riktigt fin resa med allt ni ska göra :) Kortet är superfint och så härligt dekorerat.
Hoppas att det är OK att sno den fina dikten, gillar den massor.
Ha en underbar tid i Mexico!!!
Kramizar Susanne