tisdag 24 april 2012

Hej mina kära läsare! Nu har poletten trillat ner på alla plan här & jag förstår varför min blogg bara dött av...

I helgen hade jag konstant hjärtklappning & ont i bröstet, har även haft andra diffusa symptom som stressat mig oerhört. Har inte kunnat stänga av mitt arbete under helgen så att det hör ihop är ju ingen nyhet... Så idag var jag hos läkare som sa stress stress stress. Detta har jag vetat men försökt lösa det själv, försökt hålla näsan över ytan & sopat alla symptom under mattan men nu gick det inte längre. 

Hjärtklappning, ont i bröstet & magen, synproblem, oförmåga att koncentrera mig, lugna ner mig eller minnas saker. Ögonproblem, darrande händer. Jag har även varit energilös & ledsen. Så klart att det inte håller i långa loppet att ignorera detta men är man "duktig flicka" & vill prestera så...

Jag har ju insett att saker var mycket förändrade på mitt arbete när jag kom tillbaka efter mammaledigheten i augusti & att fokus var flyttat från kreativitet till administrativa arbetsuppgifter. Och att vi fått fler arbetsuppgifter, att jag hade ansvar för ett stort avsnitt & att flera projekt krockade med varandra och att marginalerna till deadlines var noll. Lägg till att arbeta 80%, behöva vabba ibland eller vara sjuk själv så förstår ni att ekvationen inte går ihop...

Nu ska jag inte grotta ner mig i det hela (blir stressad bara av att skriva om det) men faktum kvarstår. Jag är inne i den berömda väggen. Så idag blev jag sjukskriven, 2 v till att börja med. Jag har mycket tankar om min framtid men först ska jag landa, lära mig att slappna av & inte ha hjärtklappning. Jag är oerhört ledsen för att det blev så här men oerhört glad att det inte hann gå längre.

Nog sagt om det så kommer här ett av mina sista gjorda kort. Jag hoppas att ångesten för pysselrummet snart ska försvinna så att jag kan kreera & reparera mig själv samtidigt. Men just nu är det långa promenader, avslappningsövningar & bokläsande som gäller.







Och vi vet just inte nu hur det blir med babyproduktionen, vill man lägga ner 13 000 kr & förhoppningar på ett barn i en sönderstressad kropp? Tveksamt... Vi får se helt enkelt.

3 kommentarer:

Kimsan sa...

Skickar en stor, varm styrkekram!

Jag är i samma sits som du och känner igen mig i det du skriver.
Ta vara på dig själv och lyssna på kroppen.
Under min första sjukskrivning kunde jag inte gå ner i pysselrummet, kände mig mer stressad. Nu under "väggbesök nr 2" kan jag njuta mer av att få ur mig kreativa saker.

Ta hand om dig!

Sinikka sa...

Oj det var inte roligt att läsa. Har inte lämnat ett kommentar på jätte länge, men varit inne och kollat lite då och då.
Ta väl hand om dig och njut av dom 2 veckor du fick. Själv drabbade jag av en burn out in 2004. Pysslandet och en mycket förstående sambo höll mig övan för vattnet.
Tänker på dig och en bamse krya på dig kram
Sinikka

Tess Ekwall sa...

usch då!! jag hoppas verkligen att du får lugn och ro så du blir bättre snabbt!!
ditt kort är som vanligt heeeelt fantastiskt! underbart med de softa färgerna.
ang. min blogcandy vinst så har jag fortfarande fått tag i din mail.
kika in i min blogg och lämna din mail så kan jag skicka över min adress. annars kan du maila mig när du har tid och ork. kram, tess.
teresekwall@hotmail.com