torsdag 11 oktober 2012

Årets första julkort!

Jag har lyckats lura in mig själv i hobbyhörnan äääntligen!! Hur gick det till då? Jo, jag kom på att om jag har t ex 1 1/2 timme att pyssla på så låser det sig för då tolkar mitt underbart defekta system det som pyssel + tidsgräns = stress. Men om jag (som häromdagen) ger mig själv en hel dag som alternativ så kickar inte försvarsmekanismen in på samma sätt. Därför fungerade det. Och med hjälp av julglädjen jag brukar ha hoppas jag återfinna glädjen med kortmakeriet igen. Är en bit på väg åtminstone! Känns roligt :0)
 
Så då visar jag julkortet direkt:
 
 
I min favoritfärgskombination mörkröd-brun. Sötaste ängeln från Magnolias pre-Christmas collection. Mixade papper från mina oändligt många 6x6 block ;0)





 Och det kommer mera snart, håll utkik! Har bl a gjort en söt julstrumpa till Nellie att hänga på hennes dörr & en tag till min köksvåg & ja, lite till... ;0)

Annars är livet lugnt nu, skola (njuter varje dag), förkylning (snart slut, dags för träning), nya tag med Viktväktarna & umgänge med alla fina vänner. En lagom lunk, som passar mig bra.

Har även funderat på att byta ut min kamera, har en Canon Powershot G9 som tar hyfsade bilder & fick bäst i test när jag köpte den (2008 eller 2009) men känner att jag är sugen på en digital systemkamera, saknar att kunna experimentera & laborera, saknar bra blixt mm. Så jag har surfat runt lite & gullgrisen framför alla (jag är Canon trogen) verkar vara en Canon EOS 600 D. Hm, men ganska dyr, ca 5-6000 kr med ett vanligt 18-55 mm objektiv. Och då vill jag komplettera med ytterligare ett objektiv och ev blixt så pratar man nog om ca 10 000 kr totalt. Tål att tänkas på. Men med tanke på hur länge jag använde min gamla systemkamera (15 år) så kan det ju verkligen vara en investering värd namnet. Börja spara. Och det är ju jul snart?! En bild på kameran kan man åtminstone få njuta av ;0)
Nu ska jag ta hand om hostiga dottern som försöker sova (i vår säng)... Dessa höstar, bacillusker & virus i vart hörn, usch... Hoppas ni håller er krya, kram så länge!

1 kommentar:

Petra/Paradise sa...

Hej sötfis!
Jag får göra ett nytt försök med att skriva en kommentar här.
Försökte igår på mobilen men det strulade å kom aldrig fram..

Först å främst blir jag så glad över att läsa att du verkar kommit på benen lite mera nu.
Jag vet lite hur det känns.
Inte för att jag var inne i väggen helt å fullt, men lite åt det hållet blev det nog för ett år sedan.
Kortmakeriet/pysslandet la jag ju helt åt sidan då krafterna gått ur mej fullständigt.
Som du skriver är det nog viktigt att inte tidspressa sej själv utan ge sej tid. En hel dag om det så krävs, å funkar det inte så är det bara till att lägga det åt sidan å testa igen någon annan dag.

Kortet du gjort är toppenfint!
Massor av härliga detaljer att vila ögonen på :)

Suget efter en ny kamera förstår jag. Jag är så sjukligt nöjd med min! Kvalitén går ju inte ens att jämföra :)
Det tråkiga är ju priserna..
Jag investerade nyss i ett porträttobjektiv till min Nikon.

Däremot kan jag komma med ett litet tips!
Jag köpte mig ett Close up-filter för 99kr.
Istället för ett Macroobjektiv för 4000-6000spänn.
Gå gärna in på min blogg å kolla den senaste layouten.
Närbilderna där är fotograferade med denna close up-lins! :)
Tycker det blir helt ok kvalité för ynka 99kr! :)

Nä, jag ska inte tjöta mera ;)

Ta hand om dej stumpan!!

STOR KRAM Petra