måndag 22 oktober 2012

Jul jul & hjul!

Hej där ute!
 
Jag har så mycket att berätta att jag nästan måste skriva det på en lapp för att komma ihåg?! Först & främst, bloggen kommer inte stängas för allmänna läsare, jag har ändrat mig! Alla ni underbara människor som hört av er, ja det visade sig vara mest kortmakare! Och det var ju faktiskt p g a den hobbyn som jag startade bloggen. Och därför fortsätter jag! Kanske lite mindre privata ting men desto mer inspiration! Låter det bra?! Och MASSOR av julkort & julinspiration!!
 
Och för er som fortfarande kommer på besök vet jag inte om det märkts en liten förändring? Lite fler inlägg, lite mer pyssel? Min man har definitivt märkt av den & den stavas energi! Jag tror faktiskt att jag börjar landa i energidepositionerna! Fortfarande känslig för stress men med en liten nytändning, en hunger, lust att fixa, dona & förverkliga. Det blir definitivt bromsklossarna på, för annars kommer jag bli sämre igen men "lite åt gången"-portioner ska jag testa. Så oerhört glad & tacksam att jag börjat pyssla igen, att jag orkar storstäda huset, att jag har drömmar, att jag vill saker igen! 
 
En av de sakerna jag gjort (i lördags) var att stå på scraploppis. Så oerhört givande att träffa folk & himla skönt att få rensat ut här hemma! Jag hade inte massa massa men en hel del ändå & det inbringade en glad slant. På hemvägen stannade jag därför på Fridas gård & där hade de rea på kläder, jag köpte en klänning & ett par leggings samt en ljuvlig pepparkaksburk & svampar till granen. Var dessutom förra veckan på Ikea & shoppade jul så nu börjar det ligga julsaker här & var. Om 3 v kan man väl smygstarta??? Längtar är bara förordet! Kommer bilder på julsakerna efterhand jag fotograferar dem :0)
 
Och apropå jul så hittade jag något kul bland mina mappar på datorn. Nämligen en mapp full med julkort jag gjorde ifjol men aldrig hann/orka publicera..! Så här kommer tre stycken på direkten:
 
Det tredje är med hos Cute Card Thursday med temat glitter! With the third (the pink one) card I joined CCT with the theme "Got Glitter".
 
 
Minns jag vad jag använt?? Hm, digistamp från Sautared Canary (köpt på E-bay men hon har tyvärr stängt sin butik, har lite på andra ställen men 2 julstämplar varav en var slut så kändes det inte så lönt att beställa...) Journaling från Vibeke pigseth, papper Maja design & Reprint (tror jag), tags från bl a Granit.




Hm, här jag verkligen inte en susning...Ett av papperna är en äldre Basic Grey, tårtpapper, kvistarna är uttryckta med stans, metallhörnen Panduro, snöstjärnan är en chipboard målad med snöfärg & glitter.




This card is in the competition! Digistamp Sautarade Canary, papers from MME, tag from Panduro, stamped with a recipe. Snowflakes Making memories and glitter from an old Christmas tree decoration that broke. Of course I had to save the glitter ;0)

And with Glitterstickles I added som more bling ;0)




Och så håller vi på att sälja vår ena bil. Vår fina Saab sportcombi är lite stor & dyr som andrabil nu när min man (vuxenpoäng 1) har tjänstebil (vuxenpoäng 2) & jag pluggar (ungdomspoäng 1) & har studentrabatt (ungdomspoäng 2) vilket gör att ett månadskort kostar 1/5 av vad bilen gör. Mina fina föräldrar har köpt nyare bil & därför "ärver" vi generöst deras Toyota Corolla från 2003 (sötaste bilen). Mycket rimligare andrebil & betydligt billigare ;0) Ska bli skönt att byta faktiskt + att det är väldigt avkopplande att åka kollektivt. Visst tar det längre tid men jag får bra vardagsmotion, sparar på pengar & miljö, kan sitta & krumelura på bussen/tåget & bara ta det lugnt. Win-win hi hi :0)

Nu ska jag skriva min 5:e Skrivuppgift på min Skrivarkurs. Denna gång ska vi bygga en historia där miljöskildringarna står i fokus. 6000 tecken ger ungefär 3 sidor, blir lagom för en trevlig historia. Jag undrar om det inte blir en saga om tomten faktiskt? Någon som är förvånad? Nä trodde väl inte det ;0) Kram på er alla fina!

Inga kommentarer: