måndag 27 maj 2013

IVF-insättning & sommarkänslor!

Sitter just nu & toksuckar vid datorn. Ska nämligen skriva klart min hemtenta om ekologiskt/konventionellt jordbruk MEN har noll input & lust just nu. Vill ha sommarlov, mysa i trädgården, umgås med nära & kära, grilla, sola & bada. Sommartrots helt enkelt!! Så idag blir det ett sommarkort!
 
 
 






Visst vill man doppa fötterna i vattenbrynet? I synnerhet när man tittar ut & ser strålande solsken!

I helgen har det varit släktmys & loppisar för hela slanten! I lördags var det Lommadagarna med försäljning, karuseller och uppträden. Jag, Nellie & min familj njöt av en mysig dag som avslutades med att maken (som burit ved hela fm) slöt upp & på kvällen blev det grillning & fotboll.

Igår var det dags för Mors dag utflykt med makens familj, först loppis i Östra Grevie, sedan Blomsterfestival i Limhamn. Trots regn blev det en fin dag som även den avslutades med grillning hos svågern & svägerskan!

Bilder på mina fina loppisfynd kommer sedan men då jag just nu är helt insnöad på trädgård kanske ingen förvånas att det har med det att göra?! ;0)

OCH så IVF:en... Efter alla turer med läkare osv fick vi till slut ett datum för äggplock och två dagar senare var det dags för insättning. När vi kom dit meddelade läkaren att vi hade ett fint guldägg men att de andra inte var tillräckligt bra till att frysas. Det blir så tudelade känslor då. Oerhörd tacksamhet att vi får något att sätta in, ledsnad över att, om det inte går vägen, än en gång få göra färskförsök. Läkaren föreslog att istället för att kasta de andra, kunde vi sätta in två, guldägget + en av lite aämre kvalitet. Så det gjorde vi faktiskt, nästan lite återvinning, eller hur? Maken är lite nervös över tvillingar, själv konstaterar jag frankt "hellre två än noll"! Så om två veckor har vi ett definitivt besked, håll tummarna för oss.

Nu ska jag tillbaka till mitt arbete *mutter mutter*... Hm, men kanske en trädgårdsrunda först?! ;0)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh Lycka till!! Jag hittade din blogg när min Melker skulle födas Novemer -09. Det är roligt att titta in då och då :) Skickar tankar till er att det går vägen! :)

Kram Caroline från Piteå.