tisdag 18 juni 2013

Stiltje...

...är ett passande ord för att beskriva mitt liv just nu. Mår konstant illa, kan äta tiotalet saker och sover hela tiden. Är typ fastklistrad i soffan & min stackars man kör hela marktjänsten... Vet att det är begränsad tid så försöker behålla en positiv attityd inför denna lilla ät- & sovklocka a la Skalman som invaderat min kropp ;0) Självklart är vi glada över graviditeten, men jag längtar till vecka 12-13, då jag blev bättre förra graviditeten. En människa igen helt enkelt.
 
Det positiva är (faktiskt) att jag inte arbetar & kan sova till 07.30 (ja, maken tar morgontjänsten också!). Ihop med Postafen har jag därför inte legat i toaletten än så länge vilket jag är ytterst tacksam över! Illamåendet triggas av stress, om jag lägger mig för sent/går upp för tidigt, mat jag inte kan se/lukta/får ner & när jag försökt vara lite aktiv, så en arbetssökande-period fungerar riktigt bra ihop med tidiga graviditetsveckor?! ;0)
 
Har knappt tittat i min trädgård & pysslat noll. Men en liten rolig grej kan jag visa & det är att klä tvättklämmor med washitejp! Tänkt göra det länge & det blev ännu finare än jag trodde. Ska få sitta på min moodboard så man kan byta ut bilder enkelt :0)
 
 
 
 
 



Att ha Nellie hemma fungerar också mycket över förväntan. Min dotter börjar bli stor & i fredags satt vi & pysslade i fyra timmar, så himla mysigt! Nellie gjorde lite kort med washi, stickers & glitter, jag bistod med att lossa stickers, klippa papper & riva washi. Vi har även varit en tur på Ikea & äntligen köpt ben till våra sängar, ska försöka ta en fotorunda snart så ni får se köksträdgården, sovrummet mm.

Nu ska jag söka lite jobb, klippa mig & fixa några småärenden, ha en härlig Midsommar på er allihopa!

Inga kommentarer: