söndag 30 juni 2013

Trädgårdstankar & lugna stunder!

Jag lovade att visa lite gröna bilder av vår trädgård, inte minst kökslandet & här kommer de! Ni får ignorera flagorna på fasaden ;0)
 
 
Inramad med gatsten & belagd med singel för lätt hantering. I princip noll ogräs, det enda vi får korrigera till nästa sommar är nät över jordgubbarna så att fåglarna slutar roffa åt sig jordgubbarna?

På framsidan har jag lagt sten som visar var rabatten under Magnolian ska gå. Det blir lupiner, aklejor, nävor & andra mormorsblommor samt massa vårlökar!

På framsidan prunkar även rosorna!

 
Jordgubbarna & smultronen skjuter tonvis med revor! Sparas allihopa, kan jag lova :0)

Flädern håller på att blomma ut & jag har satt flädersaft även i år.

Och sist men inte minst, de ljuvliga pionerna!
I övrigt går livet sin gilla gång & jag måste erkänna att det är jätteskönt att vara hemma, utan tider som ska passas (mer än Nellies dagistider), inga böcker som måste läsas. En period för vila och förkovring, även om jag självklart söker jobb. Jag myser med Nellie, umgås med vänner, bakar, syltar, saftar & njuter av sommaren (även om vädret busar lite).

Det blir så oerhört tydligt att när jag har det lugnt omkring mig startar min energi, min kreativitet, mina planer för framtiden. Jag mår bäst i sakta mak med korta intensivperioder.

Mitt illamående verkar nu lägga sig, har varit bra de senaste två dagarna. Jag är även piggare & gladare så hormonerna verkar ha stabiliserats, det är SÅ otroligt skönt att bli normal igen. Går in i vecka 12 på tisdag, men polletten har fortfarande inte riktigt trillat ner? Om 1 1/2 vecka är det dags för CUB, hoppas allt ser bra ut då. Om denna graviditeten går vägen blir det inga fler IVF & inga fler graviditeter, det har jag lovat mig & min kropp. Carpe diem!

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilken härlig trädgård!!!!