tisdag 19 november 2013

Adventsmums för hela slanten!

Nu har jag gått & småfunderat på hur december ska se ut på lilla bloggen & jag tänkte faktiskt mumsa till det ordentligt med något juligt VARJE dag! En adventskalender helt enkelt! Med tips på enkla blomsterarrangemang, julkort, julklappetiketter och julklappsinslagningar! Pysseltips, heminredning & traditionella "Annica-kort" så klart! Eventuellt blir det lite blogcandys här med, men det är inte riktigt bestämt än. Vi får se, helt enkelt!
 
Adventskalendern börjar så klart den 1:e december och just nu sitter jag och spånar högvis med ideér, tittar i tidningar & inspireras! Ska bli så kul! Både för mig personligen, att dra igång den kreativa ådran igen & förhoppningsvis för er, som gillar pyssel och så klart älskar julen! ;0)
 
Nedan kommer ett rykande färskt julkort så länge:
 




Och så kan jag avslöja att väggarna i källaren nu är målade & imorgon köper vi matta (istället för golvfärg) samt att jag ska börja leta lite möbler på Blocket/Ikea/Granit mm. Därefter hoppas vi rekvirera min bror & hans tjej som bärhjälp, sen ska det banne mej TOKINREDAS! Ska bli superkul! Och jag har faktiskt tänkt mig ett litet bord med förvaring till dottern också, så vi kan hänga i arbetsrummet ihop, ska bli kul!

Och, ja, jag är fortfarande gravid hi hi. V.31 nu, det går snabbt! Det mesta är klart, maken fick köra en tur till Lund i fredags & köpa begagnad ekologisk amningskudde från Grön interiör. Nypris 480 kr, jag betalade 250 kr. Innehållet är körsbärskärnor & det luktar fantastiskt gott! :0) I söndags sålde vi vårt skötbord (ska använda byrån istället) så nu börjar det allt landa. Härligt!

Jag mår bra, även om man är tröttare, otympligare & bråkar lite med fogarna. Men tar det lugnt i eget tempo & njuter av att snart få julpynta, inreda källare & pyssla. :0)

Inga kommentarer: