tisdag 5 november 2013

Lite julmums & babysakerna klara!

Jag har konsekvent, de senaste månaderna, sålt av babysaker, kläder och leksaker vi inte ska återanvända och investerat i sådant jag vill ha, d v s mycket plastleksaker och många prylar har bytts mot betydligt färre, men bättre alternativ. I klädväg är säkert 80-90% av "nyköpen" begagnade, inte minst från Tradera, där jag köpt mycket från Newbie och Polarn & Pyret. I babyartiklar är siffran tyvärr tvärtom, allt är nästan nytt. Finns fortfarande en ytterst liten begagnatmarknad när det gäller ekologiska leksaker och babyartiklar. Men jag har gynnat ansvarsfulla, närbelägna företag i möjligaste mån. Och köpt få, väl valda prylar. Ni får ursäkta den dåliga mobilbilden men nedan ser ni ett urval av mina inköp, ekologiskt alltihopa.
 
Sen sist har jag köpt en ullfilt Klippan röd-rosa med hjärtan, en vit gallerfilt från Åhléns, en babysitter Babybjörn ekologisk (ej med på bild), en prasselbok samt nappar, bitring och badanka av naturgummi. Leverans av barnvagnshänge, ett gosedjur till och en snuttefilt av bambu är på väg. Dessutom har Nellie fått en gosedjurskanin, hoppas att kunna byta ut lite mer till henne också efterhand.
 
Och så över till ett litet julkort, denna gången i kalla färger. Tycker min kamera ibland tar bilder mot det kalla, blåa hållet så har nu beställt ett fotofilter till objektivet och hoppas på mindre retusch och varmare färger på mina foton. Även om julkortet är gjort i kalla färger ;0)
 




Nu ska jag försöka lotsa bort min man från fotboll på TV till ett avsnitt av Sons of Anarchy. Vi har helt fastnat i den serien och försöker se lite varje kväll, den är mums!
 
Och så måste jag få berätta att nästa vecka ska jag träffa min handläggare på arbetsförmedlingen?! Tydligen har jag haft tre olika handläggare på fem månader, vilket inte märkts då jag inte träffat dem någon gång alls. Men nu, 6 v innan jag hade tänkt gå på föräldraledighet, så är det dags! Hm... :0)
 
Och så håller jag en liten extra tumme för en kär vän, som just nu ligger på BB. Visserligen längtar jag efter vår flicka men att säga att jag längtar till BB är ju lite väl magstarkt ;0)

1 kommentar:

Anonym sa...

Men att längta efter BB är väl helt ok. Det är ju svängen förbi förlossningen man helst skulle vilja slippa. ;-)