måndag 24 mars 2014

Nygjorda kort & små ljusglimtar!

Ja, solen fortsätter att lysa lite då & då här i Skåne och i lördags blev det en härlig promenad och sen grillad korv i trädgården. Men grillen invigdes faktiskt redan i torsdags eftermiddag, härligt! Vi har öven smugit ut lite trädgårdsmöbler och jag har planterat härliga penséer och en del av lökarna jag fick i present, hoppas de klarar sig! Man blir så glad när våren är i antågande, solen ger energi & glädje! En annan sak som ger mig glädje är mina egna solstrålar, nedan kommer två bilder på dem! :)
 
På lekplatsen, söta storasyster i nya vårjackan och mössan!
 
Och äntligen lyckades jag föreviga lillasysters leende, ligger mycket
kämpande bakom denna bilden! :0)

Annars rullar dagarna på, hämtning & lämning på dagis, eftermiddagsmys med mellanmål, kvällsrutiner med familjemiddag & lite kvällstid. Försöker balansera min tid & uppmärksamhet mellan mina familjemedlemmar, ibland till bekostnad av mitt egna behov av egentid. Men det ligger faktiskt en fin hög med nygjorda kort, så några timmar har jag lagt på kortmakeri. Har en liten hörna av vårt matbord med kortsaker & sysaker. Vårt vardagsrum är även dekorerat med Brio tågbana, Lego, gosedjur, babysitter, bilbarnstol, babygym, skötbord, blöjor, kläder, tidningar osv. Så än, det blir inga homestylingbilder här inte! Bara ett härligt "vi-lever-och-leker-i-vårt-mysiga-vardagsrum"-röra ;0) 
 
Nu är det dags för nattsömn, där allt från två till fyra timmar mellan amningarna är helt normalt. Men på något sätt klarar man det. Kan dock tänka mig en powernap imorgon, innan dagishämtning ;0)

Inga kommentarer: