torsdag 13 mars 2014

Vårväder & födelsedag!!

Alltså, vilket underbart väder vi har! Sedan i lördags har det varit strålande sol, 10-15 grader & faktiskt ganska vindstilla! Helt ljuvligt, alla livsandar vaknar till liv!
 
I söndags körde vi därför en raid på ovanvåningen:
 
- Jag tog ner alla mina kläder från vinden & sorterade i fina lådor efter säsong & storlek (så att jag kan prova efterhand jag går ner i vikt).
 
- Vi inredde klädskåpen som vi fått av min pappa till döttrarna (äntligen kan vi hänga Nellies alla klänningar)
 
- Flyttade några byråer, sorterade sedan allt innehåll i lådorna i fina högar eller små tygboxar.
 
- Sorterade upp de barnkläder vi ska sälja, i lådor, en för varje storlek, så när det är dags för loppis är det bara att packa in lådorna och så är det klart!
 
- Sorterade ut trasiga, fläckiga kläder och lämnade till återvinning. Dessutom blev det sju kassar med hela, rena kläder som gick till klädinsamling.
 
- Städade av ovanvåningen ordentligt.
 
Nöjd är bara förnamnet! Och vill tillägga att jag är ett stort fan av Ikeas förvaringsserier, de har verkligen allt för att underlätta en bra förvaring!
 
I veckan har jag fyllt år (i tisdags!). Då fick jag två par träningsskor (ett par Walking/löpskor Asics & ett par till Bodypumpen av märket Nike), en hoodie & funktionsstrumpor av min fina man (vi handlade detta på lördagen). Har även önskat mig hantlar, en pilatesmatta & en pilatesboll så hoppas få något av detta på kalaset på lördag, sen är det dags att börja så smått! Ska följa Olga Rönnbergs bok till en början & kombinera med powerwalks & Viktväktarna, tror jag väntar med Bodypump till hösten, när vi har lite mer rutiner & man landat väl. Spännande detta året, heja Annica! :0)
 
Men först ett kort, ett av fyra som jag lyckats färdigställa på inte mindre än fyra (!) veckor ha ha ;0)
 
 




Och så till en lite mindre rolig sak, det går nämligen kräksjuka på Nellies dagis IGEN så hon är hemma onsd & torsd även denna vecka. Sedan Moa kom, för 6 v sedan, har hon varit på dagis typ fyra dagar & jag tycker synd om henne, blir inga rutiner & mindre stimulans. Vi gör vårt bästa här hemma & idag ska vi hänga med min pappa & gå en runda med lekplatser som mål. Tur att amningen fungerar bra nu & att Moa sover lite längre etapper. Och att härliga solen skiner :0)

Inga kommentarer: