onsdag 28 maj 2014

Ekologiska leksaker! Peppa & plantoys!

När man går över till ekologiskt har det ogta inneburit lite tråkigare design, lite mer basic. men det märks att intresset växer och att det kommer fram fler intressanta företag med fantastisk design. Två favoriter jag har snöat in helt på heter Peppa från babylonia (Belgien) samt Plantoys från Thailand. Dessa gör mycket trevliga och prisvärda produkter, nedan tänkte jag ge er ett smakprov. Så att nästa gång ni ska på namngivning/dop/handla till bebisar & barn har dessa i bakhuvudet! ;0)

Vi börjar med Peppa som bl a gör Walldorff-dockor med ull-stoppning samt virkade figurer i ekologisk bomull. De är tillverkade i Indien & fairtrade-märkta dessutom!
 
 

 


Och så har vi fina Plantoys med figurer och leksaker av gummiträ. Målade med blyfria vattenfärger utan tungmetaller. De har dessutom vunnit många priser för sin design!
 












I övrigt lunkar livet på & jag hinner sådär mycket saker. Moa är, precis som Nellie, en 45-minuterssovare så jag är effektiv som få! Tog årets första dopp i förrgår, var på barnloppis i lördags, kalas i söndags & röstade förstås! I måndags hängde jag och barnen med mamma. Idag har jag försökt hinna ifatt lite försummade saker, dessutom med en begynnande bihåleinflammation. Inte kul men lite variation från lunginflammation åtminstone..! ;0) Nu ska jag se landskampen och nattamma lilla sessan, som för övrigt blir 4 månader imorgon!! Ska försöka skriva mer en annan dag, ciao!

Inga kommentarer: