söndag 4 maj 2014

Härliga helg & Moa 3 månader!

I onsdags packade vi ihop oss i husvagnen och körde ner till Snogeholm, där vi sedan, ihop med makens brors familj samt makens föräldrar bott ett par dagar. Tre familjer, tre husvagnar! Ätit gott, promenerat, vilat, spelat kort, rott eka och myst. Bara varit. Så härligt och rogivande. Barnen älskar det och har lekt hela dagarna, med kottar, pinnar, grävt i sanden, byggt koja i skogen osv. Riktigt mysigt har vi haft det!
 
Tyvärr har vädret varit sådär, ganska kallt, så man har inte suttit ute så mycket. Men vad gör det, i vår nya husvagn sitter man ju lika bra inne ;0) Vi är så nöjda med den och sommaren kommer bli super! Nellie älskar sin våningssäng (även om hon, lite mammig, kommit över till mig under natten). Nu ska vi bara sy nya gardiner, klä om dynorna och komplettera med lite saker vi saknar, sen är allt på plats!
 
Í övrigt lunkar det på. Moa växer bra, är 3 månader, blev vaccinerad i onsdags, men klarade det bra. Hon är nu 63 cm lång & väger strax över 6300 g. Lika lång som storasyster var vid 3 månader MEN 800 g tyngre. En riktig liten kramgo filur är hon, glad, nyfiken, väldigt stabil och vill sitta upp redan. Dåligt tålamod som sin mor & har tendenser att börja bli lite mammig. Jag myser & njuter, försöker hinna med båda barnen & ibland mig själv. Men kvällarna just nu tillåter väldigt lite egentid, Moa brukar slockna vid 22. Och jag kort därefter. Så därför är det lite glest mellan inläggen, som ni förstår.
 
Har även fokuserat på att rensa ut bland leksaker och barnkläder, Facebook har ju fantastisk många grupper man kan sälja i! Bäst är den som heter Svedala Barnloppis, jag har haft folk varje dag som kommit och köpt saker. Lite här & lite där, blir en hel del. Men skönast är att det blir tomt på vinden och i alla lådor. :0)
 
Dagens kort ser ut så här:
 
 




Nu är det nattedags, imorgon vankas shopping av leggings till Nellie & en jumpsuit till Moa. Tror jag. Om jag orkar ;0)

Inga kommentarer: