tisdag 21 oktober 2008

Gladast av de gladaste!!!

Idag när jag kom hem från jobb låg det sötaste paket jag fått på länge, inte ett paket med saker jag beställt, inget jag vunnit på Tradera utan ett paket skickat med omtanke & värme, ett paket fyllt med kortmakeri-ting, precis i min smak! Visar inga bilder, det kommer när jag gjort kort med dem! Så tack sötaste Erica för tröstpriset, du kan nog inte ens ana hur glad jag blev! Gjorde min trötta frusna kväll!

Frusen är öven rätta ordet för nedanstående kort, jag har nämligen haft en hel del chipboards liggandes, gråa & tråkiga... Men i helgen fick jag ett litet ryck & målade & glittrade & hade mig och VIPS låg där två frostiga kort & tittade på mig!

Rådjur från BG, målad med pärlemofärg, glittrad med stickles. X:et är målat ljusblått & så strödde jag glitter på innan det hade torkat.

Även snöstjärnan är målad ljusblå & glittrad, texten är stämpel från Inkido. Tyvärr ser man det knappt men jag har stämplat & klarembossat snöstjärnor i bakgrunden, även det en stämpel från Inkido.

På den vanliga hemmafronten händer det inte så mycket, jobbar, promenerar, svär över den saktfärdiga sjukvården, önskar att jag hade hunnit med mer pyssel & så har jag börjat räkna ner till 1:a advent, på söndag är det 5 v kvar..! Ni har väl börjat planera julklapparna..? *ler sockersött* Inte jag heller, om sanningen ska fram... hm får nog börja... Några tips?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mysuga kort som alltid!, jag blir glad av att titta in här.

Julklappar... bahaaaa, jag kastar pengar på problemen (läs: jag hatar att köpa julklappar - chock va?), jag brukar skänka till välgörenhet, typ fadderskap på ett djur eller ett träd i Afrika!

Så man kan ju se det så här:
Jag kastar pengar på problemen!

Anonym sa...

Ljuvliga kort!!! vackra färger tillsammans!! har säkert det där rådjuret också när jag tänker efter.. glömmer bort mina chipboards men är bättre på att inhandla dem.. tack för inspirationen du alltid ger mig!

kram erica

ps jättefina gardiner du sytt!! ser jättemysigt ut i erat vardagsrum! ds

Gertrud sa...

Underbara kort. Gillar det blågråa och bruna.Ps mysiga gardiner Ds Kram Gertrud