torsdag 16 oktober 2008

Jag kan ju bara inte hålla mig...

så vi tar en liten tjuvstart på julen va? Jag menar, hösten finns ju kvar, eller hur? Och det ironiska är ju att nu när jag väl fått alla halloween-papper, stämplar & dekorationer, då vill jag bara julsaker & julkort?! Hopplös är man ;0) Nåja, jag vet att jag inte är ensam, snarare sist ut när det gäller att knåpa julkort & annat julpyssel i bloggvärlden, hi hi.

Lite inköpt till jul(lagret), längtar till advent så att man kan tända ljus & börja smygdekorera! Samtliga saker inköpta på Elsas hem.

Underbar julbok väl värd sitt namn om man gillar den franska shabby chic-stilen! Inköpt på Fridas gård för några veckor sen.

Detta julkortet publicerades på SWE scrapbook för någon vecka sedan. En av de mycket få gånger jag har hunnit göra ett kort efter en skisstävling! Önskar att jag hann med mer men inspiration & tid klickar inte alltid...

En Magnolia som känns väldigt julig tyckte jag & vips bodde hon på ett julkort! Snöstjärnorna är Hamblys rub-ons, textpapper ur Panduros julpapperskit i gammaldags stil.
Och med dessa bilder säger jag GOD JUL (i förskott), hi hi.
Har ni förresten sett Krumelur-Ninas stämpelsläpp på October stamps? Sjukt söta! Och ja, några håller på att flytta hem till mig...

5 kommentarer:

Hjärtat Mitt sa...

Lite julinspiration är aldrig fel!
Söta kort.
Och så fint ert kök blev!!!!
Vill oxå fixa ju :)
Men det kanske inte är nr 1 på att måste göra listan.
Ha en trevlig helg

Kram Mari i Marieholm

Anonym sa...

Åh åhhhh man blir ju stum av allt fint i din blogg både kort och inredning....

Ps såg du vunnit något litet pris hos scrapkatten!
Octoberstamps är på väg hem till mig också.... och snaart kommer mer inkido stämplar....

Anonym sa...

ÅH Annnnnnniiiiikkkkkaaaa!
Vilket juligt kort, underbart, smart att använda den Tilda..

//Malin

Anonym sa...

Åh, sånt där är så typsikt mig, går runt här hemma någon månad (eller 2) innan jul och känner julkänslor och sånt där för att sedan när julen kommer inte ha någon julkänsla alls! :) (då är det väl dags att ladda för midsommar antar jag haha) Ha en mysig dag!

Anonym sa...

Vilka Underbara julkort!!! ♥