onsdag 1 oktober 2008

Hösten är här!

Idag kom verkligen hösten med besked, ösregn & blåst och så den lite trevligare delen; de vackra färgerna, rönnbären & dofterna. Så trots regnet tog jag ett paraply & traskade ut. Kanske ska erkänna att vi har börjat en stegtävling på jobb & det kan ju ha lite med saken att göra ;o) Men gillar hösten, det gör jag! Och att få njuta av den genom att promenera, ja värre kan man ju ha det! Som utlovat kommer här lite inspiration för hemmet, några nyköp & några loppisprylar.

Äldre hästar, arvegods från svärmors väninna.
Plåtburkar, köpta vid olika tillfällen på loppisar men visade sig vara samma motiv! Kommer få dekorera någon av skänkarna till jul.
Nyinköpt från Nordljus, inte särskilt dyra & underbart underbart vackra! Såg inte dem sist jag var inne, är de redan slutsålda månne?
Ljuskoppar för 35 kr/st på Fideli & konungen i Malmö. Ägarinnan berättade att hon hade satt fram dem tidigare på dagen & när jag kom in var där typ 4 kvar, alla gick åt på en dag! Tycker annars att det är förvånansvärt svårt att hitta fina ljuskoppar i fattigmanssilver?
Och så en nyinköpt telåda från Fridas gård, söt va? Kom just på att jag glömt fota det andra jag köpte där, hm får vara med snart... För det är ett favoritköp all time, nämligen en liten julbok med shabby chic... Nu ska jag fördjupa mig i Idol, ciao!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fynd du har gjort, gillar alltihopa! Det är så roligt att handla småprylar till hemmet också.
Hoppas du har det bra!
Kram, Erica

Miss31 sa...

Allt väl? jodu hösten är här, vi har haft "skyfall" ett par dagar...men i dag är det uppehåll! Vilken himla söt telåda, me like ; )
Ha det så gott, kramar Stina

Anonym sa...

Attans, Annica, varför visade du mig de där papperna?!! ;-)
Näe, skämt och sido, urfina, undrar om man kan beställa från Sverige från dessa shopar tro?

Tack för tipset angående stämplingen av tomten, ska testa det.

Kram, Erica

Anonym sa...

Mysiga saker du köpt, jag gillar den telådan, sådan skulle jag kunna tänka mig!

//Malin

Hjärtat Mitt sa...

Jag gillar oxå hösten, färgerna, doften, luften mmmmmm.
Vilka härliga fynd du har gjort. Kul att du hade köpt saker med samma motiv utan att veta om det :)

Kram Mari i Marieholm

Anonym sa...

Tre kommentarer på samma inlägg, måste vara lite galen eller?! ;-)
slängde ut en fråga på scrappiz angående papperen, hoppas på napp.. fick svar från en norsk butik men frakten var 250 kr för ett paket och 87 kr för brev under ett kg. Tyvärr hade hon inte så många av dessa papper hemma. Ok, får leta vidare.. men enklast hade det naturligtvis varit om någon svensk butik tog hem dem.

Trevlig helg! /Erica