tisdag 21 juli 2009

Ett litet byte på spjälsängsfronten...

Sambon sliter sitt hår & jag förblir så envis som bara en förstagångsgravid kan bli! Vad handlar det då om? Jo, en liten ändring av spjälsängsval... Men vi tar det från början va? Det var en gång två av mina väninnor som skulle ha barn, för ca 2 år sen. Vi var på besök i danska Århus & gick i en butik lik Babyland... Jag slötittade mest men så helt plötsligt stod den där: Sängen med stort S! Vi vet ju alla att danskarna är världsbäst på design & denna var inget undantag! Men det var ju inte aktuellt den gången & minnet lades längst bak i hjärnan... Men någonstans ville detta minne fram & jag började min digra googlejakt häromdagen för att hitta den... Och ganska snabbt blev det napp, den finns i närheten på två ställen, Miljögården i Lund & Blå elefant i Vellinge. Ni som är bekant med Skåne vet ju att Miljögården knappast har IKEA-priser & denna är inget undantag. Så därför sliter sambon sitt hår! Den vi hade sett ut kostade 895 kr + madrass... Den jag vill ha nu, Sebra, kostar 7500 kr inkl madrass... Vad är det då som är så fantastiskt? Förutom designen är den givetvis praktisk & man kan göra den till en växasäng bl a! Titta & njut nedan ;0) Och ha en, det ska jag!



Här har man tagit bort mittenspjälarna, så att barnet kan klättra upp & ner själv.

Och vips, här är det en växasäng!
Visst är den fin?



Och så kommer ett litet kort & med detta lilla grattis hälsar jag lilla Maja välkommen till världen! Våra vänner blev nämligen föräldrar häromdagen ;0)

8 kommentarer:

Petraso sa...

Häftig säng och häftigt pris... och så kommer ungen sova i era sängar...

Gunilla|uniquelyme sa...

Visst är den fin! Såg den i björk back in the day. Den är ännu finare i vitt. Har inte unnat oss någon. Körde båda gångerna med min gamla avlagda spjälsäng, först målad i lindblomsgrönt och sedan i vitt. Och som Petraso sa, det är inte säkert att sängen kommer till användning på länge än. En del bebisar sover hos mamma och pappa bara lite grann, andra gör det tills de blir sex år eller så...

Anonym sa...

åhh den är så snygg!!! KÖÖÖÖÖP :)

/tessan

Lisa sa...

Hej gumman!
Hoppas att du har det bra på semestern. Saknar dig här på jobb... Vi är tre här :( Skit fin säng. Ett bra argument är att ska ni köpa en IKEA säng och en växa säng är ni nästan uppe i denna summa i alla fall och då kan ni inte hitta något lika fint och unikt på ikea.
Kram på dig!

Erica sa...

UNDERBAR säng, förstår dig! Men, men.. hade jag köpt den till mina barn hade jag gråtit blod, de låg nästan aldrig i spjälsängen.. till min minsta köpte jag en jättefin växasäng på Blocket, men han sover fortfarande hos oss, 4 år gammal... det blir inte alltid som man tror. Men som sagt, förstår dig, den var helt underbar!!

ERICA

sandra sa...

Jaa!! Sängen är juy skitläcker ...klart att du ska ha den=)

Kramelikram från Sandra

sandra sa...

Hallojsan!

Tackar så mycket för kommentaren om väskan=) Jag har inget mönster, gjorde den på frihand.

Ha det så bra!

Dixiebelle sa...

Jag har oxå paxat denna säng för framtida bruk...sååå fantastikt snygg!
Men det kommer nog bli lite dyrt med både denna och min önske-Silvercross barnvagn...hmm ;-)

Angelika