torsdag 16 juli 2009

Första semesterdagen...

är här & jag har kombinerat flit & vila, först studsade jag upp kl.8 & städade hela ovanvåningen & kl.12 bar det av till stranden i härliga Kämpinge! Har åkt dit sen barnsben & det är en speciell känsla att gå upp för krönet & se sanden & havet, man blir lugn & glad, då känns det verkligen som sommar ;0) Så nu är man lagom färgglad, men bara lagom, för jag är en förnuftig liten historia som använder solskyddsfaktor 25, oftast hela sommaren, brun men inte bränd är mitt snusförnuftiga motto, hi hi.

Och graviditeten har ju som bekant både fördelar & nackdelar så på stranden i år:

- slipper jag dra in magen
- är brösten ännu större, just nu DD, bra blickfång som tar bort blickarna på
- bristningar som har dykt upp, jisses vad fult det är, trodde jag skulle gå i mammas fotspår & slippa dem, men icke... Så nu är jag sådär lite snyggt tigerrandig på vissa ställen...
- syns alla ådror tydligt när man blir varm, får bada mycket för jag ser ut som en vandrande frukost för vampyrer ;0)

Annars tar jag det mesta med jämnmod, har ju slutat må illa men har fortfarande små återfall som i fredags på Tomas Ledin-konserten i Svedala. Då hade jag, dumt nog, stoppat i mig lite chips, pyret protesterade & sen stod jag & hulkade i buskarna tillsammans med alla fjortisar som hade första tonårsfyllan ;0)

Och i onsdags morse gillade inte pyret min morgon-morot som jag brukar muta honom med. Som tur var satt jag inte i bilen, vilket jag brukar, utan var kvar hemma & kunde tokhoppa ur fåtöljen, slänga moroten i luften & kasta mig in på toaletten och kräkas... Brukar få en minut på min men denna gång handlade det om sekunder, ni skulle skrattat gott om ni sett mig flyga! Ny morgonmuta är numera mariekex. Inte så nyttigt men himla användbart ;0) Och det enda jag undrar är hur en sån liten prick kan bestämma så mycket ;0)

Nedan kommer en av flera Gorjuss girls, annars väntar jag mest på att Magnolias sommarstämplar & papper ska släppas, där var en del söta motiv & jordgubbspapperna riktigt skriker efter mig!


Ha nu en härlig helg! Njut av lugn & ro, ät gott & sov länge, visst är det gött med semester ;0)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Hoppas att allt är bra, här är det jämna plågor, Bristningar - det är inte fint, jag har HELA magen runt om, de var lila blå i många år, nu är de hudfärgade modell skrynklig.

Fint kort, vad du är flitig, jag har nog mer eller mindre lagt ner mitt pyssel - känns inte skoj.

Ha en skön semester

//Malin

Petraso sa...

Ojoj..... Boomber, spyer och tvärrandig ala naturrelt ..... Japp Du är gravid om du nu inte skulle tro det eller ej.....

Underbart kort Ser att Dina Gorjuss kommit i gång.... underbara..... Tur att sötaste S inte bor långt bort så jag Kan Låna hennes när det suger i tarmen för sötsaker......