söndag 19 juli 2009

Var tog sommaren vägen?

Efter att semestern inleddes med två fantastiska stranddagar har nu molnen tagit över, det är helt igenmulet & inatt har det regnat... Tråkigt men å andra sidan kommer alla projekt fram, just nu är det lite barnrumssaker, lapptäcket, måla några julsaker osv som betas av & hur skönt är inte det? Sambon går på det lite större projektet att sätta nytt tak, nämligen spont, på hela ovanvåningen, kommer bli så fint ;0) Och sen är det "bara" ett rum kvar däruppe att göra vid, det s k dressingrummet eller "rummet som gud glömde" som vi skämtsamt benämner det... På golvet saknas en planka som användes till köket, väggarna har halvtrasiga tapeter som är påsatta (inte av oss!) över en strukturtapet... Bården består av Anna & långa farbrorn... Inget ont om dem som gillar bårder, men jag vill definitivt inte ha det hemma hos mig. Det ska bli så könt när det rummet är vidgjort för då kan man börja sätta in små barnsaker, detta ska nämligen bli barnrum ;0) I inredningsväg har vi pratat om Hensvik skötbord & spjälsäng, se nedan! Spjälsängen får vänta lite, för vi har ju redan en söt, vit vagga (inköpt på loppis) som vi först ska ha!

Lilla spjälsängen med höj- & sänkbar botten, så klart!

Och det smarta skötbordet som kan göras om till en bokhylla, när man inte behöver skötdelen längre ;0)

Till syvende & sist kommer ett nytt Gorjuss girl-kort, faktiskt i lila toner som jag annars mest använder till halloween..!

Imorgon går jag in i v.17 & enligt Amelias vecka-för-vecka växer allt snabbare nu, man kan ha molvärk (absolut!) & blodmängden ökar (jag låter som en blåsbälg & är supertörstig, så visst!) Och lilla pyret väger som ett mindre Marabou mjölkchoklad, nämligen 100 g & börjar nu skapa underhudsfett! Lilla mirakel ;0)

2 kommentarer:

Carolina sa...

Fin blogg :D Kolla gärna min! :D

http://enblondinibrunthar.blogg.se/

Anonym sa...

Hejsan!

Fina barngrejer du funderar på att köpa! Kul att få inreda eller hur? Jag hade en familjevagga och en spjälsäng från 70-talet som målades solgul... he he he, den blev inte långvarig då tokstollen vägrade sova i en sådan fängelsesäng...

Superfint kort förresten,

ha det gott och sköt om er

//Malin