lördag 30 juli 2011

Snart dags... & snart dags!!!

Nedräkning pågår... Denna veckan har vi shoppat lite, varit i Ystads djurpark med söta vänner, träffat grannarna, sovit & myst samt varit EN dag på stranden (halleluja!). Men nu knyter vi ihop påsen för denna gång! Sambon börjar arbeta på måndag & 2 veckor senare börjar jag, efter 20 månaders mammaledighet..! Samtidigt går sambon på pappaledighet för att skola in vår lilla prinsessa. Och det sistnämnda är fortfarande total ångest för mig. Jag VET att det kommer gå bra, jag VET att hon kommer trivas & jag VET att alla föräldrar varit med om detta MEN en liten fågel viskar ändå "är det så här det ska vara, kan de ta hand om min dotter, kan hon hävda sig bland de andra barnen, förstår fröknarna vad hon menar, kommer hon sova/äta bra, kommer hon vara ledsen" osv. Och om 4 v kommer jag skratta åt min oro när jag hämtar min glada dotter på förskolan, eller hur? Så det är bara att bita ihop & komma ut stark på andra sidan!

Och så ska jag ju börja arbeta! Det har hänt en del på jobb, ny chef, förändrade arbetsuppgifter, fler ansvarsområde men jag ser verkligen fram emot att komma tillbaka, ska bli så spännande! Och så ser jag fram emot att avsluta saker jag påbörjar, tänka tankar klart, äta lunch i lugn & ro, ingen som gnäller när jag går på toaletten & framför allt; uppdateras kreativt, trendmässigt, få inspiration & kreera! Och så ska vi inte glömma nämna alla underbara arbetskamrater ;0)

Men fram tills dess hoppas jag att jag & Nellie hinner sola & bada lite, umgås med min familj (som fortfarande har semester), göra lite utflykter & framför allt NJUTA av de sista veckorna av min lååånga föräldraledighet ;0)

Och under tiden får ni "njuta" av ett nytt kort för inspirationen har hittat mig igen! Även om jag faktiskt kommer köpa noll av Magnolias senaste serie, helt enkelt så blev jag inte exalterad..! Så då sparar jag det till kommande höst/julserier istället ;0)








Nu vaknar snart både Nellie & hennes pappa (jag hade sovmorgon, mumma), sen ska vi ut & äta en bit mat med sambons släkt, mys ;0) Och förresten, på onsdag bli jag guldmedlem (om jag klarar mina 7 hg ner) & då är det ETT år sedan jag började på Viktväktarna, hur symboliskt är inte det ;0)

1 kommentar:

JD sa...

Grattis till din lyckoresa hos viktväktarna. Fantastiskt kort som vanligt. Och japp det kommer gå hur bra som helst med inskolningen, trots att jag själv visste hade jag samma tankar som du för 7år sen fniss.